Ajankohtaista aiheesta: Sisustus

Suomalaisen kodin mielenmaisema hurmasi Habitaressa 2017

Suomalaisen Työn Liiton ja sen Design from Finland- ja Avainlippu-merkkiyritysten yhteinen messuosasto 2017 Habitaressa oli kuin satukirjasta kauniine esineineen ja värikkäine kankaineen. Satumaailmamme näytti, että suomalainen design voi olla niin herkkää ja kaunista kuin käytännöllistäkin.

KOTI – Suomalaisen kodin mielenmaisema

Tutkimus toteutettiin osana Suomalaisen Työn Liiton Habitareen jäsenyritystensä kanssa toteuttamaa yhteisosastoa “KOTI – Suomalaisen kodin mielenmaisema”. Tutkimuksessa kartoitettiin suomalaisten mielenmaisemaa KOTI-osaston teemojen kautta sekä suomalaisten ajatuksia kodin sisustukseen liittyen.

Luonto on tärkein inspiraation lähde suomalaisille sisustajille

Suomalaisen Työn Liiton Taloustutkimuksella teettämän tutkimuksen mukaan luonto inspiroi suomalaisia eniten kodin sisustamisessa. Myös kierrätys inspiroi erityisesti naissisustajia. Luonto on myös inspiraation lähde liiton jäsenyritysten kanssa yhteistyössä toteutettavassa KOTI – Suomalaisen kodin mielenmaisema -osastossa, joka rakentuu Habitare-messuille.

Luonto on suomalaisten suurin ylpeyden aihe

Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan luonto on Suomen suurin ylpeyden aihe. Suomalaisten yleisin mielenmaisema on metsä. Luonto on myös kantava teema liiton jäsenyritysten kanssa yhteistyössä toteutettavassa KOTI – Suomalaisen kodin mielenmaisema -osastossa, joka rakentuu syksyllä Habitare-messuille.

Tähän kohteeseen suomalainen sijoittaisi 2000 euroa remonttirahaa

Suomalainen sijoittaisi kodin, pihan tai mökin kunnostamiseen saamansa 2000 euroa ensisijaisesti keittiöremonttiin ja sänkyyn tai patjaan. Myös huonekalut ja pintaremontti ovat lähellä kunnostus- ja sisustustoivelistan kärkeä, kertoo Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus.

Nostalgia näkyy syksyn sisustuksessa – katso vinkit valaistukseen

Suomalaiskotien sisustuksessa korostuvat kohti vuoden pimeintä aikaa mennessä nostalgia ja traditiot, mikä näkyy myös kotiin hankittujen tuotteiden materiaalivalinnoissa. Samalla kuluttajien kiinnostus tuotteiden alkuperää kohtaan näyttää olevan kasvussa. Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja kokosi pinnalla olevat suomalaiset sisustustrendit ja vihjeet oikeanlaiseen valaistukseen.