Ajankohtaista aiheesta: Avainlippu

Constille Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu-tunnus

Consti Yhtiöt Oyj on saanut Avainlippu-tunnuksen osoituksena suomalaisesta työstä. Suomalaisen Työn Liiton myöntämän Avainlipun ensisijaisena myöntämiskriteerinä on se, että tuote tai palvelu on valmistettu ja tuotettu Suomessa. Consti sai Avainlipun käyttöoikeuden korjausrakentamisen ja taloteknisten palveluiden osalta.

Huhtamäen kertakäyttöpikari saa arvostetun ympäristömerkin

Huhtamaki Foodservice Nordic tuo ensimmäisenä markkinoille Joutsenmerkityt kartonkiset kertakäyttöpikarit. Hämeenlinnassa valmistetut kuumajuomakupit täyttävät kaikki pohjoismaisen ympäristömerkin, Joutsenmerkin kriteerit. Pikarit on suunnattu kahviloiden, ravintoloiden ja catering-palveluiden käyttöön. Huhtamäen kerta-astioilla on myös suomalaisesta valmistuksesta kertova Avainlippu-merkki.

Miksi Suomessa pelätään hankkia kotimaista?

Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset kuntapäättäjät haluaisivat julkisissa hankinnoissa tukea kotimaisia ja paikallisia tuotteita huomattavasti nykyistä enemmän. Päättäjät pitävät hinnan painoarvoa julkisissa hankinnoissa liian korkeana ja sitä haluttaisiin siirtää nykyistä voimakkaammin tuotteiden ja palveluiden paikallisuuteen, kokonaistaloudellisuuteen ja työllistäviin vaikutuksiin.

Tutkimus: Nuoret arvostavat kodin rauhaa suuria ikäluokkia enemmän

Suomalaisen Työn Liiton tutkimus osoittaa, että koti merkitsee suomalaisille enemmän kuin vain konkreettista paikkaa, jossa asutaan. 18–22-vuotiaista suomalaisista peräti 59 prosenttia pitää kotia rauhoittumispaikkana. Kodin hankintoja tehtäessä tärkeimmät kriteerit ovat hinta ja laatu. Suomalaiset haluaisivat koteihinsa ennen kaikkea lisää tilaa.

KOTI huoneet, yritykset ja tuotteet

KOTI on elämyksellinen ja kodinomainen ympäristö Habitare-messuilla kotiin kuuluvine huoneineen. Yhteistyökumppanina mukana monta mahtavaa yritystä sekä lisäksi nähtävissä paljon yksittäisiä suomalaisia tuotteita. KOTI-konseptin tuotteille tai palveluille on myönnetty Design from Finland – tai Avainlippu -merkki. Tässä näet jokaisen KODIN huoneen tarjonnan. Klikkaa kuvia suuremmaksi!

Enemmistö suomalaisista: Avainlippu motivoi ostamaan

Suomalaisista 80 prosenttia kertoo Avainlipun motivoivan heitä ostamaan tuotteen. Avainlipun lisäksi myös muut suomalaisuudesta kertovat alkuperämerkinnät tukevat ostopäätöksen tekoa, selviää Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimuksesta.