Consti Yhtiöt Oyj on saanut Avainlippu-tunnuksen osoituksena suomalaisesta työstä. Suomalaisen Työn Liiton myöntämän Avainlipun ensisijaisena myöntämiskriteerinä on se, että tuote tai palvelu on valmistettu ja tuotettu Suomessa. Consti sai Avainlipun käyttöoikeuden korjausrakentamisen ja taloteknisten palveluiden osalta.
Ajankohtaista aiheesta: Avainlippu
Etelä-Karjalan Osuuskaupalle on myönnetty Avainlippu merkkinä Suomessa työllistävästä palvelusta
Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Etelä-Karjalan Osuuskaupalle (Eekoo) Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Eekoo on asiakkaidensa omistama maakunnallinen palvelualan yritys, jonka tehtävänä on tuottaa kilpailukykyisiä etuja ja palveluja omistajilleen.
Huhtamäen kertakäyttöpikari saa arvostetun ympäristömerkin
Huhtamaki Foodservice Nordic tuo ensimmäisenä markkinoille Joutsenmerkityt kartonkiset kertakäyttöpikarit. Hämeenlinnassa valmistetut kuumajuomakupit täyttävät kaikki pohjoismaisen ympäristömerkin, Joutsenmerkin kriteerit. Pikarit on suunnattu kahviloiden, ravintoloiden ja catering-palveluiden käyttöön. Huhtamäen kerta-astioilla on myös suomalaisesta valmistuksesta kertova Avainlippu-merkki.
Miksi Suomessa pelätään hankkia kotimaista?
Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset kuntapäättäjät haluaisivat julkisissa hankinnoissa tukea kotimaisia ja paikallisia tuotteita huomattavasti nykyistä enemmän. Päättäjät pitävät hinnan painoarvoa julkisissa hankinnoissa liian korkeana ja sitä haluttaisiin siirtää nykyistä voimakkaammin tuotteiden ja palveluiden paikallisuuteen, kokonaistaloudellisuuteen ja työllistäviin vaikutuksiin.
Tutkimus: Nuoret arvostavat kodin rauhaa suuria ikäluokkia enemmän
Suomalaisen Työn Liiton tutkimus osoittaa, että koti merkitsee suomalaisille enemmän kuin vain konkreettista paikkaa, jossa asutaan. 18–22-vuotiaista suomalaisista peräti 59 prosenttia pitää kotia rauhoittumispaikkana. Kodin hankintoja tehtäessä tärkeimmät kriteerit ovat hinta ja laatu. Suomalaiset haluaisivat koteihinsa ennen kaikkea lisää tilaa.
KOTI huoneet, yritykset ja tuotteet
KOTI on elämyksellinen ja kodinomainen ympäristö Habitare-messuilla kotiin kuuluvine huoneineen. Yhteistyökumppanina mukana monta mahtavaa yritystä sekä lisäksi nähtävissä paljon yksittäisiä suomalaisia tuotteita. KOTI-konseptin tuotteille tai palveluille on myönnetty Design from Finland – tai Avainlippu -merkki. Tässä näet jokaisen KODIN huoneen tarjonnan. Klikkaa kuvia suuremmaksi!
Yli 70 yrityksen KOTI-osasto Habitare-messuilla on kunnianosoitus suomalaiselle osaamiselle
Keskiviikkona alkavilla Habitare-messuilla nähdään ennennäkemätön 360 neliömetrin kokoinen KOTI-osasto. KOTI on Suomalaisen Työn Liiton konsepti, joka on osoitus Suomesta löytyvästä monipuolisesta osaamisesta. Osasto on rakennettu ja sisustettu 74 yrityksen tuotteilla.
Enemmistö suomalaisista: Avainlippu motivoi ostamaan
Suomalaisista 80 prosenttia kertoo Avainlipun motivoivan heitä ostamaan tuotteen. Avainlipun lisäksi myös muut suomalaisuudesta kertovat alkuperämerkinnät tukevat ostopäätöksen tekoa, selviää Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimuksesta.
KWH Mirkan DEROS hiomakoneelle on myönnetty Avainlippu merkkinä Suomessa valmistetusta tuotteesta
Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt jepualaiselle hiomapapereita, -koneita ja -materiaaleja valmistavalle Oy KWH Mirka AB:lle oikeuden käyttää Avainlippu-tunnusta Mirka DEROS sähkökäyttöisen epäkeskohiomakoneen yhteydessä. Avainlippu-tunnus on merkkinä suomalaisesta työstä ja siitä että Mirka DEROS hiomakoneet valmistetaan Suomessa.
Puulonin kaikille tuotteille on myönnetty Avainlippu- ja Design from Finland -merkit osoituksena suomalaisesta osaamisesta
Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Kuhmoisissa toimivan yrityksen kaikille tuotteille Avainlippu- ja Design from Finland -tunnukset osoituksena Suomessa valmistetusta ja suunnitellusta tuotteesta.