Avainlippu

Auttamisen iloa

Tämän kevään uutiset yli 70-vuotiaiden tilanteesta ovat olleet voittopuolisesti huonoja. Maailmanlaajuisen koronaepidemian myötä lähes 900 000 yli 70-vuotiasta henkilöä asetettiin maassamme karanteeninomaisiin oloihin. Näitä riskiryhmiin kuuluvia […]

Yritykset lahjoittavat ikäihmisille iloa arkeen

Huhtikuussa, tämän poikkeuksellisen koronaepidemian hallitseman kevään keskellä, uutisoitiin laajasti siitä, miten ikäihmisten kanssakäymistä muun yhteiskunnan kanssa on rajoitettu. Iso osa ikäihmisistä Suomessa asuu palvelutaloissa tai […]

Pirkanmaan Kansanterveys ry:lle on myönnetty Avainlippu

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Tampereella toimivan Pirkanmaan Kansanterveys ry:n (Pikante-ravintolat) kahvila- ja ravintolapalveluille Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Pikante-ravintolat on 100% suomalainen yritys ja se työllistää 50 ravintola-alan ammattilaista Pirkanmaalla.

Suomalaisen Työn Liitto ja K-ryhmä yhdistävät voimansa suomalaisten työn puolesta – valtakunnallisessa yhteiskampanjassa mukana yli 100 yritystä

K-ryhmän ruokakaupat ja K-Rauta, Suomalaisen Työn Liitto, reilu 100 elintarvike- ja käyttötavarayritystä yhdessä Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kotimaiset kasvikset ry:n kanssa yhdistivät voimansa kannustaakseen suomalaisia suosimaan entistä vahvemmin tuotteita, jotka työllistävät suomalaisia ja pitävät talouden pyörät pyörimässä. Yhteiskampanjalla halutaan olla mukana varmistamassa, että Suomi menestyy myös tulevaisuudessa. Valtakunnallinen Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen -kampanja starttaa vappuaattona.

Uudet Avainlippu-tuotteet ja -palvelut

Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille ja palveluille. Avainlippu kertoo, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa ja työllistää Suomessa. Katso kattava lista uusista tuotteista ja palveluista, jotka saavat käyttää merkkiä.

#Vastuullisuusteko – ostan suomalaista

Nykyisen koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vuoksi on vaikea muistaa, että kuluttaminen on ollut pitkään muutoksessa. Erilaiset trendikatsaukset ja kulutustottumuksia käsittelevät raportit ovat puhuneet yksilöllisyyden korostumisesta, merkityksellisyyden etsimisestä ja paikallisuuden noususta globalisoituneessa maailmassa.  Se, kuinka kuluttajien käyttäytyminen muuttuu nykyisessä poikkeustilanteessa ja koronaviruspandemian jälkeisessä maailmassa, on miljoonien eurojen kysymys, johon jokainen yritys maailmassa haluaisi saada vastauksen.

Julkiset hankinnat voi pelastaa yrityksiä – hankinnat tulisi kohdistaa työllistäviin ja vastuullisesti toimiviin suomalaisyrityksiin

Koronapandemia pakotti arkemme ennennäkemättömän nopeasti uuteen asentoon. Vielä reilu kuukausi sitten iloitsimme hienoisesta työllisyyden kasvusta ja kinastelimme tamperelaisen urheiluhallin nimestä. Nyt Suomi elää poikkeusoloissa, valmiuslaki on otettu käyttöön ja valtion varmuusvaraston salvat avattu. Sittemmin on myös osoittautunut, etteivät varmuusvarastot riitä kaikkiin niihin tarpeisiin, jotka ovat nousseet esille.