Ajankohtaista aiheesta: Ympäristövastuu

Yhteiskunnallinen yritys 2015 –selvitys

Yhteiskunnallinen yritys 2015 –selvitys toteutettiin maaliskuussa 2015 sähköisenä paneelikyselynä. Selvityksen tavoitteena oli tutkia mitkä tekijät kuvaavat suomalaisten mielestä vastuullista yritystä, mitkä asiat ärsyttävät suomalaisia yritystoiminnassa eniten ja millaisia hyvän tekemisen päämääriä yhteiskunnallisten yritysten pitäisi suomalaisten mielestä tavoitella. Kyselyyn vastasi 1038 Suomessa asuvaa kansalaista.

Selvitys: toiminnan avoimuus vahvin merkki yritysvastuullisuudesta

Tutkimuksen mukaan suomalaisten mielestä toiminnan avoimuus on tärkein tunnusmerkki yrityksen vastuullisuudesta. Vastaajien mukaan yritysten, jotka jakavat voittojaan yhteiskunnalliseen tarkoitukseen, tulisi suunnata varoja ensisijaisesti työttömyyden vähentämiseen. Tämä selviää Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Yhteiskunnallinen yritys 2015 -selvityksestä.