Ajankohtaista aiheesta: Onhan siinä Avainlippu

Kannattaako sinivalkoinen valinta ostopäätöksissä?

Suomalaisen Työn Liiton viestin ydin on jo yli vuosisadan ollut ”suosi suomalaista”. Viestin ajatus on, että suomalaisten tuotteiden ja palveluiden suosiminen mahdollistaa työpaikkojen synnyn Suomeen. Suomalaisen suosimisen ajatus pohjautuu panos-tuotostutkimuksen laskelmiin siitä, kuinka kotimaassa tuotettu palvelu tai tuote vaikuttaa kansantalouteen ja työpaikkojen syntyyn. Viestin sisältö ei ole muuttunut aikojen saatossa, mutta voi kysyä, onko viesti enää ajankohtainen ja paikkansapitävä.

Valmistujaislahjojen alkuperällä on väliä suomalaisille

Suomalaisen Työn Liiton teettämästä tutkimuksesta selviää, että yli kaksi kolmasosaa suomalaisista pitää kotimaisuutta tärkeänä seikkana valmistujaislahjaa hankkiessaan. Tällä viikolla ylioppilaslakin painaa päähänsä noin 27 000 uutta ylioppilasta. Kevät on juhlan aikaa myös monella ammattiin valmistuneella sekä korkeakoulututkinnon suorittaneella. Vilkkaalla lahjasesongilla on suuri merkitys monelle suomalaisyritykselle.