Ajankohtaista aiheesta: Onhan siinä Avainlippu

Avainlippu-yritys: ota uudet raikkaat materiaalit käyttöösi

Avainlippu ohjaa valintapäätöksiä suomalaiseen työhön. Viestien ja merkkien viidakossa se on pitänyt pintansa jo yli 50 vuotta. Avainlippu tunnetaan, sen viesti on selkeä ja sitä pidetään luotettavana osoituksena suomalaisesta työstä. Erityisenä vahvuutena on yli 3000 Avainlippu-yrityksen joukkovoima, joka tuo omassa markkinointiviestinnässään esille suomalaisen työn tuotoksia ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­— tuotteita ja palveluita.

Kannattaako sinivalkoinen valinta ostopäätöksissä?

Suomalaisen Työn Liiton viestin ydin on jo yli vuosisadan ollut ”suosi suomalaista”. Viestin ajatus on, että suomalaisten tuotteiden ja palveluiden suosiminen mahdollistaa työpaikkojen synnyn Suomeen. Suomalaisen suosimisen ajatus pohjautuu panos-tuotostutkimuksen laskelmiin siitä, kuinka kotimaassa tuotettu palvelu tai tuote vaikuttaa kansantalouteen ja työpaikkojen syntyyn. Viestin sisältö ei ole muuttunut aikojen saatossa, mutta voi kysyä, onko viesti enää ajankohtainen ja paikkansapitävä.

Valmistujaislahjojen alkuperällä on väliä suomalaisille

Suomalaisen Työn Liiton teettämästä tutkimuksesta selviää, että yli kaksi kolmasosaa suomalaisista pitää kotimaisuutta tärkeänä seikkana valmistujaislahjaa hankkiessaan. Tällä viikolla ylioppilaslakin painaa päähänsä noin 27 000 uutta ylioppilasta. Kevät on juhlan aikaa myös monella ammattiin valmistuneella sekä korkeakoulututkinnon suorittaneella. Vilkkaalla lahjasesongilla on suuri merkitys monelle suomalaisyritykselle.