Ajankohtaista aiheesta: Ole osa hyvän ketjua

Tutkimus: Suomalaisten halu suosia kotimaisia tuotteita kasvanut – asennemuutos näkyy K-ryhmän myyntidatassa

Valtaosa suomalaisista haluaa, että koronaepidemian aikana ostetaan suomalaisia työllistäviä tuotteita ja palveluita, kertoo tuore Suomalaisen Työn Liiton, Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kauppapuutarhaliitto ry:n teettämä tutkimus. Noin kolmasosa suomalaisista sanoo koronaepidemian muuttaneen heidän suhtautumistaan tuotteiden ja palveluiden alkuperää kohtaan. K-ryhmän myyntidata vahvistaa, että asennemuutos näkyy kotimaisten tuotteiden kasvaneena suosiona.

Mirka liputtaa ylpeästi suomalaisen työn puolesta 

Avainlippu edustaa meille tärkeitä arvoja, kuten vastuullisuutta, yhteisöllisyyttä sekä suomalaista osaamista. Olemme ylpeitä siitä, että Pohjanmaalla osataan ja voidaan valmistaa hiomatuotteita sekä sähkökäyttöisiä hiomakoneita, joita viedään kaikkialle maailmaan. Olemalla osa hyvän ketjua voimme viestiä meille tärkeistä arvoista ja samalla muistuttaa kuluttajia siitä, kuinka tärkeää on tehdä valintoja suomalaisen työn puolesta.  

Suomalaisen Työn Liitto ja K-ryhmä yhdistävät voimansa suomalaisten työn puolesta – valtakunnallisessa yhteiskampanjassa mukana yli 100 yritystä

K-ryhmän ruokakaupat ja K-Rauta, Suomalaisen Työn Liitto, reilu 100 elintarvike- ja käyttötavarayritystä yhdessä Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kotimaiset kasvikset ry:n kanssa yhdistivät voimansa kannustaakseen suomalaisia suosimaan entistä vahvemmin tuotteita, jotka työllistävät suomalaisia ja pitävät talouden pyörät pyörimässä. Yhteiskampanjalla halutaan olla mukana varmistamassa, että Suomi menestyy myös tulevaisuudessa. Valtakunnallinen Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen -kampanja starttaa vappuaattona.