Lenita Airisto, Hjallis Harkimo, Veeti Kallio, Stefan Lindfors, Robin, Jethro Rostedt, Jukka Rintala ja Juhani Tamminen ovat mukana Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjassa. Jokainen heistä on sitoutunut ostamaan kuukausittain kymmenellä lisäeurolla suomalaista työtä.
Jääkiekkovalmentaja Juhani ”Tami” Tamminen lähti mukaan Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjaan kunnioituksesta suomalaista työtä kohtaan.
– Yrittäjänä ja jääkiekkomaajoukkueen ex-kapteenina olen oppinut arvostamaan suomalaista työtä. Meitä on vain viisi miljoonaa ja globaalissa pelissä on vastassa koko maailma. Meidän pitää arvostaa sitä hyvää työtä jota teemme, koska vain sillä pärjäämme, Tamminen kiteyttää.
Samoilla linjoilla on myös muotoilija, sisustusarkkitehti ja kuvanveistäjä Stefan Lindfors.
– Jos välität Suomesta, välität suomalaisesta työstä, tiivistää Lindfors, joka lähti mukaan kampanjaan myös siksi, että haluaa tuoda suomalaista osaamista enemmän esiin maailmalla.
Sinivalkoinen jalanjälki on Suomalaisen Työn Liiton kampanja, joka kokoaa yhteen K-ryhmän kauppojen lisäksi lähes 50 suomalaista elintarvike- ja käyttötavaravalmistajaa. Tavoitteena on muistuttaa arjen jokapäiväisten ostopäätösten vaikutuksesta Suomen työllisyyteen. Kampanja kestää koko vuoden 2014.
Lenita sen sanoo, myös sinä voit vaikuttaa
– Suomi tarvitsee yhteishenkeä. Se on suomalaisen työn ja sen tulevaisuuden elinehto, sanoo jo pitkään suomalaisen työn puolesta puhunut tietokirjailija ja yrittäjä Lenita Airisto.
– Tämä tarkoittaa sitä, että työn arvostus lähtee meistä kuluttajista. Kaveria ei jätetä, vaan häntä tuetaan konkreettisilla ostopäätöksillä, Lenita linjaa.
Myös Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala muistuttaa ostopäätösten voimasta.
– Satsaamalla joka kuukausi kymmenen lisäeuroa suomalaisiin tuotteisiin, voimme luoda 10 000 uutta työpaikkaa, Lausala sanoo, ja kiittää kampanjaan osallistuvia.
– On ollut huikeaa saada kampanjan puolestapuhujiksi näin monipuolinen joukko vaikuttajia eri aloilta. Innostus, jolla he ovat lähteneet mukaan vahvistaa sitä, että olemme oikealla asialla, Lausala sanoo.
Suomalaisvaikuttajat haastavat kaikki suomalaiset mukaan allekirjoittamaan lupauksen ostaa 10 eurolla enemmän suomalaista työtä kuukaudessa:
http://www.sinivalkoinenjalanjalki.fi/haaste/
Lisätietoja:
Tero Lausala, toimitusjohtaja, Suomalaisen Työn Liitto, p. 050 407 2623, tero.lausala@avainlippu.fi
Kuvapyynnöt: Hanna Malinen, viestintäpäällikkö, Suomalaisen Työn Liitto, p. 050 469 4949, hanna.malinen@avainlippu.fi
Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja muistuttaa jokapäiväisten ostopäätösten vaikutuksista Suomen työllisyyteen. Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus helpottaa suomalaisten tuotteiden löytämisessä. Koko vuoden 2014 kestävässä kampanjassa ovat mukana kaikki K-citymarketit, K-supermarketit, K-marketit, K-extrat, Anttilat, Kodin Ykköset sekä lähes 50 suomalaista elintarvikevalmistajaa ja käyttötavarateollisuuden yritystä. www.sinivalkoinenjalanjälki.fi
Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on edistää suomalaisen työn arvostusta. Liitto hallinnoi suomalaisen työn puolesta toimivia merkkejä ja verkkopalveluita sekä edistää innovointia ja yrittäjyyttä. Vuonna 1912 perustetulla liitolla on yli 2 400 yritys- tai yhteisöjäsentä. www.avainlippu.fi