Design from Finland -merkki kertoo suomalaisesta korkealuokkaisesta muotoiluosaamisesta niin Suomessa kuin kansainvälisestikin.
Design from Finland
Ratsasta ylpeästi immateriaalityön kotimaisuudella myös yritysostoissa
Mitkä kriteerit nousevat ensimmäisenä mieleen, kun yrityksen hankinnoista vastaava tekee hankintapäätöksen? Usein sanotaan, että asian ratkaisee vain ja ainoastaan hinta. Totuus voi olla tarua ihmeellisempää, sillä yrityshankkijoilla on muitakin perusteita hankintojen tekemiseen.
Kulutuksen trendit muutoksessa, onko suomalainen design arvossaan?
Kuluttajien maailmaa ohjaavat monet trendit, joiden vaikutukset näkyvät kulutusvalinnoissa ja -tavoissa lähes joka päivä. Kuluttajan käyttäytymiseen ja ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä on yhä tärkeämpi ymmärtää tavaroiden ja palveluiden kasvavassa maailmassa. Tämän vuoksi me Suomalaisen Työn Liitossa halusimme ymmärtää, miten maailma ja kulutustottumukset muuttuvat.
Suomalaiset ostopäätösten äärellä ja Design from Finland -merkki
Suomalaisen Työn Liitto teetti selvityksen kuluttajien ostopäätöksiin vaikuttavista tekijöistä vuonna 2018. Kartoituksessa selvitettiin suomalaisten ostopäätöksiin vaikuttavia tekijöitä, kuten millaiset muutosvoimat vaikuttavat kuluttamisessa, mikä on suomalaisuuden […]
Osta työtä Suomeen -päivänä juhlistetaan suomalaista designia
Itsenäisyyspäivä lähestyy. Se on tietenkin 101-vuotiaan Suomen valtion merkkipäivä, mutta heti itsenäisyyspäivän jälkeen 7.12. juhlistetaan myös Osta työtä Suomeen -päivää. Tiesitkö, että ostaessasi suomalaisen design-tuotteen tai -palvelun luot työpaikkoja Suomeen ja tuet kotimaista työtä?
Riitta Huuhtanen Suomalaisen Työn Liiton puheenjohtajaksi
Kalevala Korun toimitusjohtaja Riitta Huuhtanen on valittu Suomalaisen Työn Liiton johtokunnan uudeksi puheenjohtajaksi. Huuhtasen mukaan liiton viesti suomalaisen työn puolestapuhujana on terävöitynyt entisestään ja liitolla on tärkeä rooli yhteiskunnassamme kun käydään keskustelua kuluttajien arvojen ja työelämän muutoksesta.
Black Friday jyllää perjantaina – Yli 90 prosenttia pitää kotimaisen tuotteen valintaa vastuullisena
Perjantaina 23.11. ihmiset juoksevat jälleen tarjouksien perässä, kun Black Friday saapuu kauppoihin. Tuoreen kyselyn mukaan yli 90 prosenttia pitää kotimaisen tuotteen valintaa vastuullisena. Perjantaina punnitaan, missä määrin hinta ajaa muiden ostamiseen vaikuttavien tekijöiden ohi.
Uudet myönnetyt Design from Finland -merkit
Design from Finland -merkki kertoo suomalaisesta korkealuokkaisesta muotoiluosaamisesta niin Suomessa kuin kansainvälisestikin.
Tervetuloa meille -viikolla oli kuhinaa suomalaisissa yrityksissä ympäri maata
Tervetuloa meille -viikko nosti suomalaista työtä esiin ja innosti suomalaiset yritykset ja yhteisöt mukaan viettämään yhdessä Suomen suurimpia yhtäaikaisia avointen ovien päiviä rennon kanssakäymisen merkeissä. Yhteensä teemaviikolla erillisiä tapahtumia oli 242 ympäri Suomea.
Tervetuloa meille -viikko käynnistyy: Yritykset ympäri Suomea avaavat ovensa yleisölle
Suomalaisille tärkeimpiä yrityksen luottamusta synnyttäviä tekijöitä ovat tutkimuksen mukaan yrityksen toiminnan vastuullisuus ja läpinäkyvyys sekä työllistäminen. Tällä viikolla yritykset ympäri Suomea lisäävät avoimuuttaan yhteisellä avointen ovien tempauksella. Suomen suurimmissa yhtäaikaisissa avoimissa ovissa on lähes 200 tapahtumaa. Tervetuloa meille -viikon takana on Suomalaisen Työn Liitto ja sen tavoitteena on tuoda suomalaista työtä ja osaamista laajasti näkyviin.