Yhteiskunnalliset yritykset erottuvat muista yrityksistä tavoitteillaan ja arvoillaan: ne tekevät liiketoimintansa kautta hyvää yhteiskunnalle tai ympäristölle.
Ajankohtaista aiheesta: Yhteiskunnallinen yrittäminen
Yhteiskunnallinen Yritys -merkki – paras osoitus kertomaan yhteiskunnallisesti merkittävästä työstä
Kasvu Openilla on tärkeä tehtävä suomalaisten kasvuhaluisten pk-yritysten kasvun vauhdittajana. Yhteiskunnallinen Yritys -merkki vahvistaa Kasvu Openin työtä ja kertoo toiminnan arvopohjasta.
Yhteiskunnalliset yritykset – miksi juuri nyt?
Yhteiskunnallinen yrittäjyys on tapa tehdä bisnestä – se ei siis ole yritysmuoto, vaan liiketoimintamalli. Tyypillisesti yritys perustetaan halusta tuoda ratkaisu johonkin yhteiskunnalliseen haasteeseen.
Yhteiskunnallinen yrittäminen on tätä päivää!
Maailma muuttuu ja me ihmiset sen mukana. Muutos tapahtuu kaikkialla ja se on vieläpä yllättävän nopeaa. Muutos ei ole lähtökohtaisesti aina huono tai välteltävä asia, […]
Yhteiskunnallinen yrittäminen selkeässä kasvussa – yhteiskunnallisuus ohjaa yhä enemmän julkisia hankintoja ja kuluttajien päätöksiä
Yhteiskunnallisen yrityksen tavoite on tehdä yhteiskunnallista hyvää liiketoiminnan avulla. Yhteiskunnallinen yrittäminen on kasvussa – muuttuvassa maailmassa yhteiskunnalliset ja ympäristöongelmat tarvitsevat kipeästi ratkojia myös yksityisellä sektorilla. Yhteiskunnallisia yrityksiä voidaan painottaa julkisissa hankinnoissa, mutta myös kuluttajat odottavat yrityksiltä enemmän tekoja, joilla on laajempaa yhteiskunnallista vaikutusta. Suomalaisen Työn Liiton Yhteiskunnallinen yritys -merkki on myönnetty jo yli 120 yritykselle, jotka työllistävät yhteensä 13 500 ihmistä ja joiden liikevaihto on vajaat neljä miljardia euroa.