Vain 44 prosenttia suomalaista on sitä mieltä, että Suomessa on kannustava ilmapiiri, joka mahdollistaa kunnianhimoistenkin tavoitteiden toteutumisen. Tulos käy ilmi Suomalaisen Työn Liiton teettämästä tutkimuksesta.
Ajankohtaista aiheesta: Made by Finland
Tutkimus: Suomalaiset eivät vie lapsia teatteriin kriitikkojen arvioiden tai muiden suositusten perusteella
Suomalaisen Työn Liiton teettämästä tutkimuksesta selviää, että suomalaiset valitsevat teatteriesityksen eri kriteerein sen mukaan, vievätkö he lapsensa teatteriin vai menevätkö itse katsomaan esitystä. Lasten kanssa näytäntöön liittyvät käytännön asiat vaikuttavat päätökseen enemmän kuin esityksen arvostelut.
Tutkimus: Suomessa on paljon maailmanluokan osaamista, josta ei tiedetä riittävästi
Lähes 90 prosenttia suomalaisista on sitä mieltä, että Suomessa on runsaasti maailmanluokan huippuosaamista, josta ei tiedetä riittävästi. Suomalaiset haluaisivatkin kuulla enemmän suomalaisyritysten menestystarinoita. Tulokset käyvät ilmi Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Made by Finland -kampanjatutkimuksesta.
Tutkimus: Suomalaiset uskovat, että Suomi menestyy tulevaisuudessa koulutuksella, luonnolla ja innovaatioilla
Suomalaiset uskovat, että Suomen tärkeimmät menestystekijät tulevaisuudessa ovat korkeatasoinen ja tasa-arvoinen koulutus, luonto ja puhdas ilma sekä luovuus ja innovaatiot. Tulokset käyvät ilmi Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Made by Finland -kampanjatutkimuksesta.
Kotimaisuus on kilpailuvaltti tietotekniikkamarkkinoillakin: johtavassa asemassa olevat arvostavat suomalaista palvelutuotantoa
Yrityksen kotimaisuus vaikuttaa ostopäätökseen myös tietoteknisten palvelujen hankinnoissa, käy ilmi Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Made by Finland -kampanjatutkimuksesta. Suomalaisuutta tietotekniikkapalveluissa arvostavat erityisesti yrittäjät, toimihenkilöt sekä johtavassa asemassa olevat.
Made by Finland nostaa Suomalaiset menestystarinat ja työelämän esille
Suomen täyttäessä sata vuotta on aika juhlia suomalaista työtä ja sen menestystarinoita. Suomalaisen Työn Liiton, sen jäsenyritysten ja yhteistyöorganisaatioiden yhteinen Made by Finland -kampanja kutsuu kaikki suomalaiset pohtimaan ja näyttämään, miten suomalainen työ menestyy myös seuraavat sata vuotta.
Suomalaisen Työn Liitto juhlii satavuotiasta Suomea etsimällä ja jakamalla tarinoita suomalaisesta työstä
Suomalaisen Työn Liiton, sen jäsenten ja yhteistyöorganisaatioiden yhteinen Made by Finland -kampanja kutsuu kaikki suomalaiset keskustelemaan omasta työstään ja jakamaan suomalaisen työn tarinoita. Kampanjan käynnistää Klaus Härön ohjaama tunteikas kampanjafilmi.