Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja kokosi vinkit, joiden avulla voit tukea suomalaista työtä ostosreissullasi.
Design from Finland
Design from Finland nähdään jälleen Habitaressa
Intiaanikesä vetelee viimeisiään. Vielä ehtii syödä jättiläisen annoksen pehmistä rannalla, poimia marjoja suoraan varvuista suuhun tai istua yötä myöden nurmikolla kavereiden ja piknik-korin kanssa. Viilenevä ilma ja pimenevät illat voivat aiheuttaa kaihoisan mielen ja tunteen siitä, että kaikki hauska on nyt ohi! Ensi kesää odotellessa… Mutta syksyn tullenhan kaikki vasta alkaa! Akut ladattu, uusi penaali hankittu, syksyn teatteritarjonta katsastettu ja uuden harrastuksen aloittamistakin on jo harkittu.
15 uutta Design from Finland –merkin kantajaa
Design from Finland -toimikunta myönsi 5.6. uusia merkin käyttöoikeuksia 15 muotoilua tuotteessaan menestyksekkäästi hyödyntävälle yritykselle.
Kelopuu kohtaa kännykän
Kelopuuta, poronnahkaa, visakoivua ja kalannahkaa – suomalaisista luonnonmateriaaleista syntyy mobiililaitteiden Lastu-suojakuoria, joita valmistaa uniikisti oululainen Droplet Hitech Design. Vuosittain tuotetuista 8 000 Lastu-kotelosta yli puolet lentää maailmalle.
Kahdeksan uutta Design from Finland –merkin kantajaa
Design from Finland -toimikunta myönsi 9.4. uusia merkin käyttöoikeuksia kahdeksalle muotoilua tuotteessaan menestyksekkäästi hyödyntävälle yritykselle.
Asiakas haluaa olla osa tarinaa
Pirkanmaan muotoilu- ja taideteollisuusyhdistys MODUS ry:n Muotoilusta! -seminaarissa käsiteltiin aiheita suomalaisen muotoilun tulevaisuudesta, muotoiluyrittämisen tunnettuuden edistämisestä, muotoilun koulutuksesta sekä muotoilun myynnistä globaaleilla markkinoilla.
Löydä suomalainen työ: uusi Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus K-kauppoihin
Suomalaisen Työn Liitto toteuttaa yhdessä elintarvike- ja käyttötavarateollisuutta edustavien jäsentensä ja K-ryhmän kauppojen kanssa laajan suomalaista työtä tukevan kampanjan. Huhtikuusta alkaen K-kaupoissa tuhansien tuotteiden yhteyteen ilmestyvä Sinivalkoinen jalanjälki -tunnus helpottaa suomalaista työtä edistävien tuotteiden löytämisessä ja muistuttaa arkisten ostopäätösten vaikutuksesta Suomen työllisyyteen. Mukana on jo lähes 50 yritystä.
Arvoketjut uudistuvat – pärjääkö Suomi?
Suomi tunnetaan tutkimuksen ja tuotekehityksen edelläkävijänä. Menestymiseen vaaditaan kuitenkin myös designin ja brändäyksen onnistumista.
Lautasellinen sademetsää
HomeGrow Platella kasvavat niin yrtit kuin sademetsäkin.
Genelec ui vastavirtaan
Kansainvälisesti tunnettu ja arvostettu Genelec valmistaa tarkkailukaiuttimia ja äänentoistojärjestelmiä Suomessa ja vie niitä maailmalle, muun muassa Kiinaan. Miten tämä on mahdollista, kun kilpailijat tuntuvat uskovan, että vain päinvastainen suunta kannattaa?