Avainlippu ohjaa valintapäätöksiä suomalaiseen työhön. Viestien ja merkkien viidakossa se on pitänyt pintansa jo yli 50 vuotta. Avainlippu tunnetaan, sen viesti on selkeä ja sitä pidetään luotettavana osoituksena suomalaisesta työstä. Erityisenä vahvuutena on yli 3000 Avainlippu-yrityksen joukkovoima, joka tuo omassa markkinointiviestinnässään esille suomalaisen työn tuotoksia — tuotteita ja palveluita.
Ajankohtaista aiheesta: Onhan siinä Avainlippu
Lammas on tutkittu ja turvallinen pääsiäisherkku – kunhan muistaa oikean käsittelyn
Pääsiäispöydässä tarjottava lammas on ennen herkuttelua kulkenut pitkän laadunvalvontamatkan – sen tietää suomalaisesta palvelusta kertovaa Avainlippua kantava KVVY Tutkimus Oy. Elintarvikkeiden käyttöturvallisuuteen voivat kuluttajat vaikuttaa paljon matkalla kotiin ja keittiössä.
Kannattaako sinivalkoinen valinta ostopäätöksissä?
Suomalaisen Työn Liiton viestin ydin on jo yli vuosisadan ollut ”suosi suomalaista”. Viestin ajatus on, että suomalaisten tuotteiden ja palveluiden suosiminen mahdollistaa työpaikkojen synnyn Suomeen. Suomalaisen suosimisen ajatus pohjautuu panos-tuotostutkimuksen laskelmiin siitä, kuinka kotimaassa tuotettu palvelu tai tuote vaikuttaa kansantalouteen ja työpaikkojen syntyyn. Viestin sisältö ei ole muuttunut aikojen saatossa, mutta voi kysyä, onko viesti enää ajankohtainen ja paikkansapitävä.
Valmistujaislahjojen alkuperällä on väliä suomalaisille
Suomalaisen Työn Liiton teettämästä tutkimuksesta selviää, että yli kaksi kolmasosaa suomalaisista pitää kotimaisuutta tärkeänä seikkana valmistujaislahjaa hankkiessaan. Tällä viikolla ylioppilaslakin painaa päähänsä noin 27 000 uutta ylioppilasta. Kevät on juhlan aikaa myös monella ammattiin valmistuneella sekä korkeakoulututkinnon suorittaneella. Vilkkaalla lahjasesongilla on suuri merkitys monelle suomalaisyritykselle.
Tutkimus: Ostopäätöksiä ohjaavat yksilölliset valinnat ja vastuullisuus
Tämän päivän kuluttajien tärkeimpiä valintoja ohjaavia tekijöitä ovat yksilöllisyyden kokemus, omaan ja perheen hyvinvointiin panostaminen sekä helppo ja mukava asiointi, selviää tuoreesta Suomalaiset ostopäätösten äärellä -tutkimuksesta. Arjen valinnoilla halutaan kantaa myös vastuuta.