Merkki kertoo, että North Outdoorin tuotteet on suunniteltu vastuullisesti ja ammattimaisesti Suomessa. Vahvasti suomalainen yritys liputtaa myös suomalaisen työn puolesta. Siksi yritys työllistää useita kotimaisia pienyrityksiä ja freelancereita.
Ajankohtaista aiheesta: Läpinäkyvyys
Tervetuloa meille -viikko käynnistyy: Yritykset ympäri Suomea avaavat ovensa yleisölle
Suomalaisille tärkeimpiä yrityksen luottamusta synnyttäviä tekijöitä ovat tutkimuksen mukaan yrityksen toiminnan vastuullisuus ja läpinäkyvyys sekä työllistäminen. Tällä viikolla yritykset ympäri Suomea lisäävät avoimuuttaan yhteisellä avointen ovien tempauksella. Suomen suurimmissa yhtäaikaisissa avoimissa ovissa on lähes 200 tapahtumaa. Tervetuloa meille -viikon takana on Suomalaisen Työn Liitto ja sen tavoitteena on tuoda suomalaista työtä ja osaamista laajasti näkyviin.
Tutkimus: Mummon ja milleniaalin erot kuluttamisessa yllättävän pieniä – molemmat arvostavat aitoja ja läpinäkyviä yrityksiä
Sukupolvierot kuluttamisen arvoissa ovat yllättävän pieniä. Suomalaiset haluavat ostaa laadukkaita tuotteita ja palveluita. Heitä kiinnostavat aidot brändit, jotka tuntuvat inhimillisiltä.
Yrityksiltä halutaan avoimuutta ja läpinäkyvyyttä – Tervetuloa meille -viikko alkaa tänään ja avaa näkymät suomalaisyrityksiin
Suomalaisten yritysten ja organisaatioiden tulisi viestiä omasta toiminnastaan avoimesti, selviää Suomalaisen Työn Liiton Made by Finland -tutkimuksesta. Vastauksena tähän toiveeseen suomalaiset yritykset haluavat lisätä avoimuuttaan yhteisellä avointen ovien tempauksella. Suomen suurimmissa yhtäaikaisissa avoimissa ovissa tapahtumia on yhteensä yli 300.
Tutkimus: Valtaosa suomalaisista arvostaa yksityisen terveyspalvelun kotimaisuutta
Kotimaisuus ja läpinäkyvyys ovat yksityisten terveyspalveluiden ehdottomia valttikortteja kuluttajien silmissä, selviää Suomalaisen Työn Liiton Made by Finland -tutkimuksesta. Jopa 85 % näkee kotimaisuuden lisäävän palvelun haluttavuutta. Saman verran arvostetaan myös yksityisten terveyspalveluiden tuottajien liiketoiminnan läpinäkyvyyttä.
Selvitys: toiminnan avoimuus vahvin merkki yritysvastuullisuudesta
Tutkimuksen mukaan suomalaisten mielestä toiminnan avoimuus on tärkein tunnusmerkki yrityksen vastuullisuudesta. Vastaajien mukaan yritysten, jotka jakavat voittojaan yhteiskunnalliseen tarkoitukseen, tulisi suunnata varoja ensisijaisesti työttömyyden vähentämiseen. Tämä selviää Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Yhteiskunnallinen yritys 2015 -selvityksestä.
Suomalaisia ärsyttää yritystoiminnassa asioiden pimittäminen ja välinpitämättömyys työntekijöistä
Tuoreen tutkimuksen mukaan suomalaisia ärsyttää yritystoiminnassa eniten se, ettei toiminta ole riittävän avointa ja läpinäkyvää. Toiseksi eniten ärtymystä herätti yritysten välinpitämättömyys omista työntekijöistä. Myös veronkierto, epävarmuuden tunne ja irtisanomiset nostettiin useimmiten ärsytystä aiheuttaviksi tekijöiksi.