Tämän päivän kuluttajien tärkeimpiä valintoja ohjaavia tekijöitä ovat yksilöllisyyden kokemus, omaan ja perheen hyvinvointiin panostaminen sekä helppo ja mukava asiointi, selviää tuoreesta Suomalaiset ostopäätösten äärellä -tutkimuksesta. Arjen valinnoilla halutaan kantaa myös vastuuta.
Ajankohtaista aiheesta: kampanja
Unelma itse rakennetusta talosta elää nuorilla suomalaisilla
Itse rakennettu omakotitalo on etenkin nuorten unelma, selvittää Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja. Kampanjatutkimuksen mukaan lähes puolet (48 %) 15–24 vuotiaista vastaajista tunnusti haaveilevansa asumisesta itse rakentamassa tai rakennuttamassa omakotitalossa, kun vain viidenneksellä (20 %) kaikista vastaajista oli samanlaisia haaveita. Eniten rakennushaaveita oli pohjois- ja itäsuomalaisilla vastaajilla (25 %).