Vastuullisuus näkyy jo suomalaisten ostopäätöksissä, sillä yli neljännes (26 prosenttia) kertoo, että heidän ostopäätökseensä vaikuttaa yrityksen tuottama yhteiskunnallinen hyvä. Tuotteita ja palveluita valittaessa suomalaisille on tärkeää, että yritys pystyy osoittamaan toimintansa vastuullisuuden ja yhteiskunnalle hyvää tekevän tehtävänsä.
Ajankohtaista aiheesta: Hyvät yritykset näkyviksi -kampanja
Vastuullisuus vaikuttaa suomalaisten ostopäätöksiin
Suomalaiset pitävät tuotteita ja palveluita valitessaan tärkeänä, että yritys pystyy osoittamaan toimintansa vastuullisuuden. Tätä mieltä on Suomalaisen Työn Liiton selvityksen mukaan 87 prosenttia suomalaisista ja määrä on kasvanut parin vuoden aikana peräti 11 prosenttia. Lähes neljä viidestä suomalaisesta on lisäksi valmis maksamaan tuotteesta tai palvelusta enemmän, jos he tietäisivät yrityksen käyttävän voitoistaan vähintään puolet yhteiskunnallisen hyvän tuottamiseen.