Ajankohtaista aiheesta: Design from Finland

Käänteentekevä testitulos koronataistelussa – VTT:n uusi tutkimus osoittaa Genano-teknologian eliminoivan viruksen sisäilmasta 99,999-prosenttisesti

Suomalainen sisäilmanpuhdistimien valmistaja ja toimittaja Genano teetti Teknologian tutkimuskeskus VTT:llä tutkimuksen, jossa testattiin, kuinka tehokkaasti ilmanpuhdistin tuhoaa koronan tyyppisen viruksen huoneilmasta. Tuore tutkimus on ensimmäinen laatuaan Suomessa ja testitulokset ylittivät odotukset: jo 15 minuutissa virus alkoi olla lähes 90 prosenttisesti poistunut ilmasta ja kahden tunnin kuluttua ilma oli jopa 99,999-prosenttisesti puhdistunut.

KUDE kasvaa huomioiden kurvikkaat naiset sekä kuuntelemalla asiakkaitaan

Design from Finland -merkkiä kantava KUDE-naistenvaatebrändi kasvaa kohisten verkkokaupan ja uskollisten asiakkaiden ansiosta. – Olemme pystyneet kasvattamaan liikevaihtoa tänä vuonna jokainen kuukausi. Olen äärettömän kiitollinen ja iloinen! tiivistää KUDE Design Oy:n perustaja ja vaatesuunnittelija Outi Pakarinen.

Helsinkiläinen miestenvaateyritys FRENN sai parhaat pisteet Eettisen kaupan puolesta ry:n vuosittaisessa vastuullisuusvertailussa

Eetti selvitti toista kertaa suomalaisten vaateyritysten vastuullisuustyötä ja siitä viestimistä. Tänä vuonna selvityksen parhaimmat pisteet 29/34 sai Jarkko Kallion ja Antti Laitisen vuonna 2013 lanseeraama miestenvaatemerkki FRENN. Ränkkää brändi 2020 -raportissa arvioitiin 35 suomalaisen vaatemerkin ilmasto, ympäristö- ja ihmisoikeustyötä ja läpinäkyvyyttä. Ilmastotyöstä FRENN sai täydet pisteet.

Suomalaisen Työn Liitto ja K-ryhmä yhdistävät voimansa suomalaisten työn puolesta – valtakunnallisessa yhteiskampanjassa mukana yli 100 yritystä

K-ryhmän ruokakaupat ja K-Rauta, Suomalaisen Työn Liitto, reilu 100 elintarvike- ja käyttötavarayritystä yhdessä Ruokatieto yhdistys ry:n ja Kotimaiset kasvikset ry:n kanssa yhdistivät voimansa kannustaakseen suomalaisia suosimaan entistä vahvemmin tuotteita, jotka työllistävät suomalaisia ja pitävät talouden pyörät pyörimässä. Yhteiskampanjalla halutaan olla mukana varmistamassa, että Suomi menestyy myös tulevaisuudessa. Valtakunnallinen Ole osa hyvän ketjua – Osta työtä Suomeen -kampanja starttaa vappuaattona.