Tutkimus toteutettiin osana Suomalaisen Työn Liiton Habitareen jäsenyritystensä kanssa toteuttamaa yhteisosastoa "KOTI – Suomalaisen kodin mielenmaisema". Tutkimuksessa kartoitettiin suomalaisten mielenmaisemaa KOTI-osaston teemojen kautta sekä suomalaisten ajatuksia kodin sisustukseen liittyen.
- Taloustutkimus on toteuttanut tämän tutkimuksen Suomalaisen Työn Liiton toimeksiannosta
- Kohderyhmänä on suuri yleisö eli 15-79-vuotias väestö Ahvenanmaata lukuun ottamatta.
- Tutkimukset on tehty puhelinhaastatteluina osana Taloustutkimuksen Telebus -kierrosta 24. – 27.4.2017 ja 19. – 27.6.2017.
- Huhtikuun tutkimuksessa haastateltiin yhteensä 1011 henkilöä ja kesäkuun tutkimuksessa haastateltiin 1004 henkilöä.
- Otos on painotettu kohderyhmää edustavaksi, joten tulokset voidaan yleistää 15–79-vuotiaisiin suomalaisiin (noin 4 285 000 SVT 31.12.2016).