Ajankohtaista aiheesta: Työllisyysvaikutus

Suositaan suomalaista, mutta miksi?

Suomalaisen Työn Liitto on eri vuosikymmeninä nostanut esiin suomalaisten tuotteiden ja palveluiden ostamisen vaikutusta työllisyyteen. On ollut Mirja Pyykön vetämää tv-ohjelmaa 1990-luvulla, viime vuosien Sinivalkoinen jalanjälki- ja Osta työtä Suomeen -kampanjoita ja monipuolisesti suomalaisen työn ja kotimaisten tuotteiden suosimiseen kannustavia viestejä. Mihin tämä kaikki oikein perustuu?

Mikä yhdistäisi suomalaiset?

Vuosi 2015 jää monen mieleen vastakkainasettelun ja epävarmuuden vuotena. Työmarkkinoilla on ollut levottomuuden ja tyytymättömyyden täyttämä vuosi. Kaikki meidät yllättänyt pakolaiskriisi on myös jakanut suomalaisten mielipiteet sen suhteen, miten uudessa tilanteessa tulisi toimia.