Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus

Tutkimus toteutettiin lokakuussa 2015 osana Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjaa tuottamaan tietoa suomalaisten suhtautumisesta kotimaisiin tuotteisiin sekä suomalaiseen kotiin liittyen.

Tutkimuksen sisältö:

  • Suomalaista työllisyyttä parhaiten tukenut teko v. 2015
  • Minkä suomalaisen esineen veisit tuliaisiksi ulkomaille?
  • Mitä ruokaa ostat valmiina joulupöytään?
  • Mikä kohta kodissasi kaipaa akuutisti kunnostusta?
  • Mikä suomalainen tuote sopii parhaiten lahjaksi isänpäivään?
  • Kotimaisten tuotteiden osuus joululahjoihin käytetystä rahasta
  • Haaveiletko asumisesta itse rakentamassasi omakotitalossa?
  • Aiotko ostaa suomalaisia tuotteita ja palveluita Osta työtä Suomeen -päivänä?
  • Pitäisikö veronpalautuksia saavien mielestäsi käyttää rahojaan suomalaisen työn tukemiseen ostamalla suomalaisia tuotteita ja palveluita?

Lue tutkimusraportti »