Tutkimus toteutettiin lokakuussa 2015 osana Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjaa tuottamaan tietoa suomalaisten suhtautumisesta kotimaisiin tuotteisiin sekä suomalaiseen kotiin liittyen.
Tutkimuksen sisältö:
- Suomalaista työllisyyttä parhaiten tukenut teko v. 2015
- Minkä suomalaisen esineen veisit tuliaisiksi ulkomaille?
- Mitä ruokaa ostat valmiina joulupöytään?
- Mikä kohta kodissasi kaipaa akuutisti kunnostusta?
- Mikä suomalainen tuote sopii parhaiten lahjaksi isänpäivään?
- Kotimaisten tuotteiden osuus joululahjoihin käytetystä rahasta
- Haaveiletko asumisesta itse rakentamassasi omakotitalossa?
- Aiotko ostaa suomalaisia tuotteita ja palveluita Osta työtä Suomeen -päivänä?
- Pitäisikö veronpalautuksia saavien mielestäsi käyttää rahojaan suomalaisen työn tukemiseen ostamalla suomalaisia tuotteita ja palveluita?