Oltuani jo kokonaiset pari viikkoa töissä Suomalaisen Työn Liitossa uutena ja innokkaana kehityspäällikkönä, minulle on muodostunut jo jonkinlainen käsitys yhteiskunnallisuuden ja yritystoiminnan yhdistelmästä. En ole vielä juurikaan ehtinyt tutustua henkilökohtaisesti näissä hyvissä yrityksissä toimiviin ihmisiin, mutta heitä kaikkia näyttäisi yhdistävän ainakin yksi asia. Ja se asia on palava halu tehdä hyvää.
Ajankohtaista aiheesta: Yhteiskunnallinen Yritys -merkki
Suomalaisen Työn Liiton merkkitutkimus 2013
Halusimme tietää millainen mielikuva suomalaisilla on Suomalaisen Työn Liiton hallinnoimista Avainlippu-, Design from Finland- ja Yhteiskunnallinen yritys -merkeistä. Tärkein syy tutkimuksen tekemiselle oli tarve tietää, kuinka tunnettuja Suomalaisen Työn Liiton merkit ovat ja mikä niiden vaikutus on ostopäätöksen tekemisessä. Toinen syy oli Suomalaisen Työn Liiton brändistrategiaan liittyvä tarve saada ajankohtaista tietoa merkkien nykyisestä tunnettuudesta, jotta liitto pystyy jatkamaan merkkien edelleen kehitystä.