Ajankohtaista aiheesta: Avainlippu

Avainlippu korkealle

Syksyllä 2013 kuulin tarpeesta: vahvalle suomalaisuuden symbolille, Avainlipulle, tarvitaan huolenpitäjää, Brand Manageria. Koska olin jo pitänyt monesta lehtibrändistä huolta Otavamedialla, tehnyt mediasuunnittelua mediatoimistossa ja vastannut monenlaisista yhteistyöprojekteista, uskoin, että minusta olisi tähänkin. Hain työpaikkaa Suomalaisen Työn Liitosta, sain sen, ja maltoin jättää Otavamedian lähes yhdeksän vuoden jälkeen.

Suomalaisen Työn Liiton merkkitutkimus 2013

Halusimme tietää millainen mielikuva suomalaisilla on Suomalaisen Työn Liiton hallinnoimista Avainlippu-, Design from Finland- ja Yhteiskunnallinen yritys -merkeistä. Tärkein syy tutkimuksen tekemiselle oli tarve tietää, kuinka tunnettuja Suomalaisen Työn Liiton merkit ovat ja mikä niiden vaikutus on ostopäätöksen tekemisessä. Toinen syy oli Suomalaisen Työn Liiton brändistrategiaan liittyvä tarve saada ajankohtaista tietoa merkkien nykyisestä tunnettuudesta, jotta liitto pystyy jatkamaan merkkien edelleen kehitystä.