Suomalaiset hyvin tavoittanut Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja saa jatkoa jo kolmatta vuotta peräkkäin. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan jo lähes puolet (46 %) vastaajista tunnisti suomalaisten tuotteiden ja palveluiden työllistävistä vaikutuksista muistuttavan kampanjan. Kampanjan viesti ”Osta työtä Suomeen” on vakuuttanut kuluttajat, sillä työllistävyys on nyt toiseksi tärkein syy valita suomalaista.
Ajankohtaista aiheesta: Kotimainen kysyntä
Suomalaisen ruuan tulevaisuus omissa käsissämme
Elintarvikealan uutiset kertovat suomalaisen ruuan pitkään jatkuneista vaikeuksista. Elintarviketeollisuusliiton tuoreen talouskatsauksen mukaan koko alan liikevaihto on supistunut jo kahtena peräkkäisenä vuonna.
Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus
Suomalaisen Työn Liitto tutki osana Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjaa suomalaisten kuluttajien suhdetta suomalaisiin tuotteisiin sekä kotimaisuuden merkitystä kuluttajien ostopäätöksissä.
Kotimaisen kysynnän ja viennin vaikutus arvonlisäykseen, tuontiin ja työllisyyteen
Prof. emer. Osmo Forssell ja liiton tutkimuspäällikkö Sami Tuurna ovat laatineet yhdessä tämän katsauksen liiton historiikin ja Forssellin 60-luvulta lähtien tekemien panos-tuotostutkimusten syventämiseksi.