Maailmassa, jossa tieto on demokratisoitu, brändi on ainoa asia, jonka yritys voi omistaa. Näin sanoo mainostoimisto Staartin perustaja Juuso Kemi. Suomalaisen työn liiton haastattelussa Kemi kertoo, miten brändi rakennetaan ja ihmettelee, miksi Suomessa keskitytään mieluummin kulujen leikkaamiseen kuin brändien rakentamiseen.
Ajankohtaista aiheesta: Kilpailuetu
Seurantatutkimus: Mitä design merkitsee yrityksille 2013
Designin merkityksestä yrityksille on toistaiseksi tuotettu vähän empiiristä tietoa. Suomalaisen Työn Liiton tekemä Mitä design merkitsee yrityksille 2012 ja sitä seurannut seurantatutkimus 2013 ovat olleet tärkeässä roolissa, kun puhutaan designin merkityksestä. Molemmissa tutkimuksissa yrityksiltä kysyttiin, mitä design pohjimmiltaan on. Muotoilu ja innovatiivisuus nousivat vahvasti esiin, sekä designin tuoma kilpailukyky. Designin tuoma käytettävyys ja asiakaslähtöisyys nousivat huomattavasti vuodesta 2012.