Juhannus lähestyy ja sadattuhannet suomalaiset suuntaavat mökeille. Luvassa on paitsi kiireetöntä oleilua, myös aktiivista harrastelua. Lähes puolet suomalaisista kaipaa mökille erilaisia vapaa-ajan aktiviteetteja, lopuille riittää tarpeeksi puuhaa mökin perusaskareissa, kertoo Suomalaisen Työn Liiton Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan mökkitutkimus.
Ajankohtaista aiheesta: Juhannus
Kyselytutkimus: juhannuksen tekee grillimakkara
Suomalaisen Työn Liiton teettämän Sinivalkoinen jalanjälki -kyselyn perusteella makkara on juhannuksen tärkein elintarvike. Suomalaisten mukaan parasta juhannuksessa ovat kesä, loma ja juhla hyvässä seurassa. Juhannus näkyy ruokakaupoissa grillituotteiden ja tuoreiden vihannesten kysyntäpiikkinä.
Kesä- ja juhannustutkimus 2014
Kesätutkimuksessa selvitettiin mitkä ovat tärkeimpiä suomalaisten kesään kuuluvia asioita ja muuttuvatko suomalaisten kulutustottumukset kesällä.
Juhannus ja Suomi-barometri 2010
Suomi sai liiton juhannustutkimuksessa kouluarvosanaksi 7,9. Vastaajista lähes neljännes antoi Suomelle kiitettävän arvosanan. Samalla Suomi nähtiin kuitenkin lähinnä ikääntyvänä hyvinvointiyhteiskuntana, jota ei mielletä kuuluvaksi korkean […]