Ajankohtaista aiheesta: Design from Finland

Asiakas haluaa olla osa tarinaa

Pirkanmaan muotoilu- ja taideteollisuusyhdistys MODUS ry:n Muotoilusta! -seminaarissa käsiteltiin aiheita suomalaisen muotoilun tulevaisuudesta, muotoiluyrittämisen tunnettuuden edistämisestä, muotoilun koulutuksesta sekä muotoilun myynnistä globaaleilla markkinoilla.

Ei se työ, vaan se yhteistyö

Mikä on sellaista mitä ruotsalaiset ja tanskalaiset osaavat ja tekevät, ja josta suomalaiset puhuvat? He osaavat valloittaa maailmaa design-tuotteillaan, vaikka Suomi on kirkkaasti imagoltaan yksi designin kärkimaista ulkomailla. Mitä sitten voisimme tehdä toisin?

Haluatteko kuulla salaisuuden?

Lukioikäisenä minusta piti tulla arkkitehti. Osallistuin silloin innokkaana TYK:n arkkitehtuuri-kurssille ja kävin tutustumassa silloisen Teknillisen korkeakoulun arkkitehti-linjan pääsyvaatimuksiin ja luoviin töihin.

Luksus, oi luksus missä olet

Suomalaisen Työn Liitto ja Desing from Finland -merkki järjestivät Helsinki Design Weekillä Suomalaisen luksuksen uusi aika -illallispidot. Ajatuksena oli herätellä suomalaisia yrityksiä ja vielä haastavalla tavalla, nimittäin luksusteemalla.

Kohti Habitarea

Shortsi- ja sandaalikelit hellivät meitä, mutta suomalaiseen tyyliin kuuluu kuitenkin todeta, että kesä alkaa olla ohi. Päivätkin alkoivat lyhentyä jo kauan sitten Juhannuksena! Syksy ei ole onneksi tarkoita ainoastaan viilenevää säätä, pimeneviä iltoja ja loman loppumista. Silloin on mielestäni vuoden reippain olo ja tekee mieli nähdä ja tehdä kaikenlaista uutta. Lisäksi oma koti tuntuu taivaalta kaikenlaisten mökki- ja rantamatkojen jälkeen.

Suomalaisen Työn Liiton merkkitutkimus 2013

Halusimme tietää millainen mielikuva suomalaisilla on Suomalaisen Työn Liiton hallinnoimista Avainlippu-, Design from Finland- ja Yhteiskunnallinen yritys -merkeistä. Tärkein syy tutkimuksen tekemiselle oli tarve tietää, kuinka tunnettuja Suomalaisen Työn Liiton merkit ovat ja mikä niiden vaikutus on ostopäätöksen tekemisessä. Toinen syy oli Suomalaisen Työn Liiton brändistrategiaan liittyvä tarve saada ajankohtaista tietoa merkkien nykyisestä tunnettuudesta, jotta liitto pystyy jatkamaan merkkien edelleen kehitystä.