”Mielekkäintä viestintätyössäni on monipuolisuus”

Tekijät esiin! -juttusarjassa Suomalaisen Työn Liitto nostaa esiin työntekijöitään ja esittelee heidän tekemäänsä työtä. Millaista työtä liitossa tehdään? Mitä liiton toimistolla Fennia-talon koristeellisten seinien sisäpuolella oikein tapahtuu? Tällä kertaa omista tehtävistään kertoo viestintäpäällikkö Sanna Huovinen.

Seminaarijuontaja, tapahtumajärjestäjä, käsikirjoittaja, tiedottaja… Viestintäpäällikkö Sanna Huovisella on monta tärkeää roolia Suomalaisen Työn Liiton kolmihenkisessä viestintätiimissä. Aina nauravaisen ja taitavan Sannan kanssa on helppo tehdä töitä – ja tekemistähän riittää.

”Hei, olen Sanna Huovinen, liiton viestintäpäällikkö. Autan jäsenyrityksiämme viestimään heitä koskettavista uutisista ja vaikuttamaan merkkiviestinnän kautta suomalaisten ostopäätöksiin ja tietoisuuteen kotimaisista vastuullisista valinnoista. Haluamme liitossa vahvistaa edustamiemme merkkien sanomaa sekä työn ja kotimaisuuden arvostusta. Omalla kohdallani se tarkoittaa käytännössä erilaisten tilaisuuksien järjestämistä, tapahtuma- ja tutkimusviestintää, mielipidekirjoituksia, tiedottamista ja muita viestinnän toimia.

Viime aikoina olen muun muassa toimittanut vuoden 2017 toimintakertomuksen, laatinut Yhteiskunnallinen yritys -merkin mielipide- ja taustakirjoituksia sekä tehnyt tiedotteita Yhteiskunnallinen yritys- ja Design from Finland -merkkiyrityksille. Työn alla on myös uutiskirje jäsenille ja Avainlippu-merkin esitysmateriaalin kokoaminen yritystapaamista varten. Tyypillinen työpäiväni on aamupainotteinen, sillä aamuisin on hyvää aikaa muun muassa kirjoittaa ja perata sähköpostia ja kurkata someen. On mukavaa, kun voi tehdä erilaisia asioita, ja viikko hurahtaa yleensä nopeasti.

Tänä vuonna meillä on tulossa huikeita kampanjoita yhdessä jäsenyritystemme kanssa, kuten Onhan siinä Avainlippu -kampanja sekä Yhteiskunnallinen yritys -merkin Hyvät yritykset näkyviksi -kampanja. Ensi kesänä järjestettävän SuomiAreenan keskustelutilaisuuden suunnittelu yhdessä Työ- ja elinkeinoministeriön Työelämä 2020 -hankkeen, BusinessFinlandin ja Työterveyslaitoksen kanssa on myös hyvässä vauhdissa.

Parasta työssä ovat monipuoliset tehtävät ja mukava työyhteisö. Myös yhteistyökumppanit ja jäsenet ovat aina tapaamisen arvoisia. Yritän tänä vuonna lisätä vierailuja ja kontakteja jäsenyrityksiimme – silloin oma työkin konkretisoituu paremmin. Vähiten kivaa on ajoittainen kiire ja joskus riittämättömyyden tunne, kun olisi hienoa osata ja ehtiä enemmän.”


Faktalaatikko

Kuka: Sanna Huovinen
Mitä tekee: Viestintäpäällikkö, tekee mm. tapahtuma- ja tutkimusviestintää, tiedotteita ja erilaisia kirjoituksia sekä järjestää tilaisuuksia.
Tausta: Kauppatieteiden tohtori. Työskennellyt aiemmin Itä-Suomen yliopistossa ja Suomen Kuntaliitossa (Kuntaliiton, EK:n ja MTK:n Pienyritykset kuntapalveluiden tuottajina -projekti). Ollut Suomalaisen Työn Liitossa vuodesta 2009.
Parasta työssä: Monipuoliset työtehtävät ja mukava työyhteisö.
Jos olisit joku hahmo, mikä olisit? ”Voisin olla Karhuherra Paddington. Arvostan hyviä käytöstapoja ja haluaisin opettaa lapsilleni, että omalla käytöksellään voi vaikuttaa. Kun on oppinut tervehtimään, kiittämään ja pyytämään anteeksi, on oppinut jo paljon. Muiden ihmisten huomioimisella, ystävällisyydellä ja kohteliailla peruskäytöstavoilla pärjää jo pitkälle. Toivoisin jääväni mieleen Karhuherra Paddingtonin tapaan positiivisena, empaattisena ja ystävällisenä.”

Ota yhteyttä:

Sanna Huovinen
Viestintäpäällikkö
puh. 050 535 8900
sanna.huovinen@suomalainentyo.fi

 

 

Tutustu Avainlipun Brand Manager Nina Pohjoiskoskeen: ”Parasta työssäni ovat ihmiset”

Tutustu projektipäällikkö Merja Mantilaan: ”Innostus on liiketoiminnan paras ajuri”

Tutustu tutkimuspäällikkö Jokke Eljalaan: ”Tulevaisuus on jo täällä”

Tutustu hallintopäällikkö Erja Antelliin: ”Asiakkaiden kanssa työskentely on parasta”

Tutustu verkkoviestinnän asiantuntija Laura Kakkoseen: ”Some on tiiviisti läsnä jokaisessa päivässä”

Tutustu viestintäpäällikkö Hanna Maliseen: ”Suomalaisen työn menestystarinat ovat ehtymätön lähde, josta ammentaa”

Tutustu toimitusjohtaja Tero Lausalaan: ”On suuri etuoikeus päästä tekemään tätä työtä”

Tutustu markkinointipäällikkö Reetta Mentuun: ”Suomessa on valtavasti osaamista, joka ansaitsee tulla näkyväksi”

Tutustu Yhteiskunnallinen yritys -merkin Brand Manageriin Niina Ollikkaan: ”Tehtäväni on nostaa hyvät yritykset näkyviksi”

Tutustu Design from Finland -merkin Brand Manager Johanna Lahteen: ”Saan olla rakentamassa Suomi-kuvaa, johon itse uskon”

Tutustu hallintoassistentti Päivi Ikoseen: ”Yksikään työpäivä ei ole samanlainen”

Tutustu verkkoviestinnän asiantuntija Pilvi Rekoon: ”On ihanaa tehdä työtä, jolla on hyvä tarkoitus”