”Parasta työssäni ovat ihmiset”

Tekijät esiin! -juttusarjassa Suomalaisen Työn Liitto nostaa esiin työntekijöitään ja esittelee heidän tekemäänsä työtä. Millaista työtä liitossa tehdään? Mitä liiton toimistolla Fennia-talon koristeellisten seinien sisäpuolella oikein tapahtuu? Tällä kertaa omista tehtävistään kertoo Nina Pohjoiskoski, Avainlippu-merkin uusi Brand Manager.

Kun Nina Pohjoiskoski aloitti työnsä Brand Managerina tammikuussa 2017, hän oli enemmän kuin innoissaan. Suomi 100 -juhlavuosi oli alkanut rivakasti, ja uusi työ liitolla täysin uudessa pestissä Avainlippu-merkin Brand Managerina vieläkin rivakammin. Työtehtävät hakevat vielä lopullista muotoaan, mutta pääasiassa Ninan tehtävänä on kehittää ja rakentaa mielikuvaa Avainlipusta sekä lisätä merkin ja liiton tunnettuutta.

”Avainlipun kehittämisen lisäksi pidän aktiivisesti yhteyttä merkkiä kantaviin jäseniin. Kannustan heitä käyttämään merkkiä ahkerasti ja kerron, millä tavoin sitä voi hyödyntää. Työ on pitkälti yhteistyötä jäsenten kanssa”, Nina kertoo.

Liiton järjestämät Merkilliset iltapäivät ovat hyvä esimerkki tilaisuudesta, jossa jäsenet saavat tietoa merkkien käytöstä sekä liiton tarjoamista jäseneduista ja palveluista. ”Yhä tärkeämpää on myös verkostoituminen ja toisiin tutustuminen, sekä jäsenten kesken että liiton ihmisten ja jäsenten välillä”, hän lisää.

Ninan työviikkoon kuuluu muun muassa yhteydenpitoa jäsenyrityksiin sähköpostitse ja puhelimitse, asiakkaiden tapaamista eri paikkakunnilla, tapahtumajärjestelyjä, paljon pohtimista ja suunnittelua sekä monenmoista muuta tehtävää – kuten vaikkapa uutiskirjeohjelman käyttökoulutusta. Kaksikielisenä kasvanut, aina nauravainen Nina puhuu myös sujuvaa ruotsia: ”Ja, ni kan umgås med mej också på svenska!”

Mikä uuden Brand Managerin työssä sitten on ollut tähän asti parasta?

”Ehdottomasti parasta työssäni ovat ihmiset ja jäsenten ja asiakkaiden kanssa tekemisissä oleminen. Sekä tietysti aivan loistavat työkaverit!”


Faktalaatikko

Kuka: Nina Pohjoiskoski
Mitä tekee: Rakentaa mielikuvaa Avainlipusta ja lisää sen tunnettuutta. Avainlippu-yhteyshenkilö.
Tausta: Kaupallisen alan koulutus, opiskellut markkinointia ja johtamista. Tehnyt paljon asiakastyötä.
Parasta työssä: Ihanat asiakkaat ja mahtavat työkaverit.
Jos olisit joku hahmo, mikä olisit? ”Olen aina ihannoinut Pikku Myytä. Myy on sinnikäs ja pippurinen, ja menee koko ajan eteenpäin. Sinnikkyys on ohjannut minua koko elämäni ajan tähän päivään asti, ja se on auttanut monessa tilanteessa. Sinnikkyydellä ja oikealla asenteella pääsee vaikeidenkin asioiden yli.”

Ota yhteyttä:

Nina Pohjoiskoski
Avainlippu-merkin Brand Manager
puh. 050 344 6048
nina.pohjoiskoski@suomalainentyo.fi
https://linkedin.com/in/ninapohjoiskoski

 

 

Tutustu projektipäällikkö Merja Mantilaan: ”Innostus on liiketoiminnan paras ajuri”

Tutustu tutkimuspäällikkö Jokke Eljalaan: ”Tulevaisuus on jo täällä”

Tutustu hallintopäällikkö Erja Antelliin: ”Asiakkaiden kanssa työskentely on parasta”

Tutustu viestintäpäällikkö Sanna Huoviseen: ”Mielekkäintä viestintätyössäni on monipuolisuus”

Tutustu verkkoviestinnän asiantuntija Laura Kakkoseen: ”Some on tiiviisti läsnä jokaisessa päivässä”

Tutustu viestintäpäällikkö Hanna Maliseen: ”Suomalaisen työn menestystarinat ovat ehtymätön lähde, josta ammentaa”

Tutustu toimitusjohtaja Tero Lausalaan: ”On suuri etuoikeus päästä tekemään tätä työtä”

Tutustu markkinointipäällikkö Reetta Mentuun: ”Suomessa on valtavasti osaamista, joka ansaitsee tulla näkyväksi”

Tutustu Yhteiskunnallinen yritys -merkin Brand Manageriin Niina Ollikkaan: ”Tehtäväni on nostaa hyvät yritykset näkyviksi”

Tutustu Design from Finland -merkin Brand Manageriin Johanna Lahteen: ”Saan olla rakentamassa Suomi-kuvaa, johon itse uskon”

Tutustu hallintoassistentti Päivi Ikoseen: ”Yksikään työpäivä ei ole samanlainen”

Tutustu verkkoviestinnän asiantuntija Pilvi Rekoon: ”On ihanaa tehdä työtä, jolla on hyvä tarkoitus”