”On ihanaa tehdä työtä, jolla on hyvä tarkoitus”

Tekijät esiin! -juttusarjassa Suomalaisen Työn Liitto nostaa esiin työntekijänsä ja esittelee heidän tekemäänsä työtä. Millaista työtä liitossa tehdään? Mitä liiton toimistolla Fennia-talon koristeellisten seinien sisäpuolella oikein tapahtuu? Tällä kertaa omasta työstään kertoo verkkoviestinnän asiantuntija Pilvi Reko.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ideoita pursuava, sydämellinen ja ”do it yourself” -asenteella varustettu verkkoviestinnän asiantuntija Pilvi Reko keksii some-kisat käden käänteessä ja tekee sen, mitä odotetaan – ja vielä vähän sen päälle.

”Teen töitä liitossa verkkoviestinnän asiantuntijana. Sosiaalinen media ja verkkoviestintä ovat varmasti näkyvin osa toimenkuvaani, mutta teen paljon muitakin työtehtäviä.

Olen tiiviisti osana kolmivuotisen Onhan siinä Avainlippu -kampanjan projektitiimiä, ja päätehtäväni on nostaa somessa esiin upeita Avainlippu-yrityksiä. Tällä hetkellä teen ensi vuodelle someviestinnän suunnitelmaa, johon mietin eri teemoja, aihealueita ja postaustyyppejä. Käytännön sisällöntuotanto vie suurimman osan someviestintään menevästä ajasta: siihen kuuluu muun muassa kuvien muokkausta, tekstien ideointia sekä postausten tekemistä ja ajastusta eri kanaviin. Todellisuudessa some elää hetkessä ja suunnitelmia muokataan jatkuvasti, mutta toisaalta valmista suunnitelmaa on helppo muokata.

Tällä hetkellä teen myös Onhan siinä Avainlippu -kampanjan radioyhteistyössä mukana oleville yrityksille GIF-bannereita ja someaktivointeja. Jäsenyrityksemme ovat minuun usein yhteyksissä esimerkiksi kampanjoihin liittyvissä asioissa. Minuun saa ottaa rohkeasti yhteyttä, jos some-asioista herää kysymyksiä!

Työtehtäviini kuuluu myös liiton verkkosivujen päivitys ja kehitysprojekteihin osallistuminen. Sinivalkoinenvalinta.fi-sivuston uudistus oli muutama vuosi sitten vastuullani. Liitolla on melkoinen määrä erilaisia verkkosivuja, ja niiden päivittäminen ja ylläpito kuuluvat viestintätyöhön. Avustan viestintäpäälliköitämme myös muissa viestinnän töissä, kuten esimerkiksi mediatiedotteiden kirjoittamisessa ja lähettämisessä. Lähetämme jäsenyrityksille ja kuluttajille säännöllisesti myös uutiskirjeitä, ja niiden koostaminen ja lähettäminen ovat osa työtäni.

Nautin suuresti some-kisojen ideoinnista ja toteutuksesta. On hauska seurata, miten ihmiset reagoivat eri asioihin sosiaalisessa mediassa. Olen monessa asiassa ”do it yourself” -henkinen: haluan oppia itse tekemään vaikkapa mainontaa eri työkaluilla eri kanaviin, aina ideoinnista käytännön toteutukseen asti. Tykkään siitä, kun asiat etenevät suunnitelmallisesti ja hommat rullaavat. Pidän tulosten analysoinnista ja Excelin pyörittelystä, ja minua kiinnostaa myös markkinoinnin automaatio, johon olisi ihanaa panostaa enemmän.

Ikävintä töissä on silloin, jos hommat junnaavat paikallaan – silloin haluaisin päästä jo tekemään asioita, enkä vain pohdiskella. Vaikka työni on usein pirstaleista, se on myös vaihtelevaa. Tykkään työstäni liitossa erityisesti siksi, että tunnen pääseväni vaikuttamaan oman työni kautta isoihinkin asioihin. On ihanaa tehdä työtä, jolla on hyvä tarkoitus. Pidän myös siitä, että pääsen tutustumaan suomalaisiin yrityksiin – liitto onkin työpaikkana monella tapaa hyvä näköalapaikka niihin.

Olen työssäni hyvin asiakaspalveluhenkinen ja minusta on kiva yllättää niin työkaverit kuin jäsenetkin tekemällä asioita vähän yli odotusten. Varsinkin somessa nöyrä viilipyttyasenne on tarpeen, ja ystävällisyydellä pääsee pitkälle.”


Faktalaatikko

Kuka: Pilvi Reko, verkkoviestinnän asiantuntija
Mitä tekee: Suunnittelee ja päivittää sisältöä liiton some-kanaviin ja verkkosivuille, tiiviisti mukana Onhan siinä Avainlippu -kampanjassa.
Tausta: Kauppatieteiden maisteri. Opiskellut markkinointia, yritysviestintää ja vastuullista liiketoimintaa.
Parasta työssä: Ideointi ja käytännön tekeminen, vaihtelevuus.
Jos olisit joku hahmo, mikä olisit? ”Nykyään minussa taitaa olla Muumimamman kaltaisia piirteitä, koska kotona vipeltää pieni poika, ja käsilaukustani löytyy kaikkea mahdollista kaikkiin tilanteisiin, aina laastareista erilaisiin välipaloihin ja ruuvimeisseliin.”

 

Ota yhteyttä:

Pilvi Reko
verkkoviestinnän asiantuntija
pilvi.reko@suomalainentyo.fi
puh. 050 346 6576

 

 

Tutustu Avainlipun Brand Manager Nina Pohjoiskoskeen: ”Parasta työssäni ovat ihmiset”

Tutustu projektipäällikkö Merja Mantilaan: ”Innostus on liiketoiminnan paras ajuri”

Tutustu tutkimuspäällikkö Jokke Eljalaan: ”Tulevaisuus on jo täällä”

Tutustu hallintopäällikkö Erja Antelliin: ”Asiakkaiden kanssa työskentely on parasta”

Tutustu viestintäpäällikkö Sanna Huoviseen: ”Mielekkäintä viestintätyössäni on monipuolisuus”

Tutustu verkkoviestinnän asiantuntija Laura Kakkoseen: ”Some on tiiviisti läsnä jokaisessa päivässä”

Tutustu viestintäpäällikkö Hanna Maliseen: ”Suomalaisen työn menestystarinat ovat ehtymätön lähde, josta ammentaa”

Tutustu toimitusjohtaja Tero Lausalaan: ”On suuri etuoikeus päästä tekemään tätä työtä”

Tutustu markkinointipäällikkö Reetta Mentuun: ”Suomessa on valtavasti osaamista, joka ansaitsee tulla näkyväksi”

Tutustu Yhteiskunnallinen yritys -merkin Brand Manageriin Niina Ollikkaan: ”Tehtäväni on nostaa hyvät yritykset näkyviksi”

Tutustu Design from Finland -merkin Brand Manager Johanna Lahteen: ”Saan olla rakentamassa Suomi-kuvaa, johon itse uskon”

Tutustu hallintoassistentti Päivi Ikoseen: ”Yksikään työpäivä ei ole samanlainen”