Design from Finland -merkki ja yrityksiä esillä Blue Wings advertoriaalissa
Case
Hei, meilläkin on tuo!
Tätä toteamusta on vaikea välttää Plastexin tehtaalla ikonisten käyttötavaroiden – suppiloiden, kastelukannujen ja vesiastioiden – synnyinsijoilla. Paras tietämys hyvistä käyttötavaroista ammennetaan asiakkailta.
Kelopuu kohtaa kännykän
Kelopuuta, poronnahkaa, visakoivua ja kalannahkaa – suomalaisista luonnonmateriaaleista syntyy mobiililaitteiden Lastu-suojakuoria, joita valmistaa uniikisti oululainen Droplet Hitech Design. Vuosittain tuotetuista 8 000 Lastu-kotelosta yli puolet lentää maailmalle.
Tavoitteena itsenäinen ja hyvä elämä
Brändinimeä Validia Kuntoutus käyttävä Invalidiliiton Kuntoutus Oy on saanut Yhteiskunnallinen yritys -merkin. Merkin avulla Validia Kuntoutus korostaa toimintansa periaatteita ja arvoa yhteiskunnalle.
Arvoketjut uudistuvat – pärjääkö Suomi?
Suomi tunnetaan tutkimuksen ja tuotekehityksen edelläkävijänä. Menestymiseen vaaditaan kuitenkin myös designin ja brändäyksen onnistumista.
Lautasellinen sademetsää
HomeGrow Platella kasvavat niin yrtit kuin sademetsäkin.
Genelec ui vastavirtaan
Kansainvälisesti tunnettu ja arvostettu Genelec valmistaa tarkkailukaiuttimia ja äänentoistojärjestelmiä Suomessa ja vie niitä maailmalle, muun muassa Kiinaan. Miten tämä on mahdollista, kun kilpailijat tuntuvat uskovan, että vain päinvastainen suunta kannattaa?
Lumene amerikkalaisin silmin
Lumenesta on tullut monen yhdysvaltalaisen naisen lempikosmetiikkabrändi. Se on skandinaavinen, laadukas, tutkittu ja siinä käytetään eksoottisia raaka-aineita pohjoisesta luonnosta. Suomeen liittyviä positiivisia mielikuvia hyödynnetään myös markkinoinnissa.
Suomalaisuus DNA:ssa
Fiskars tekee huippudesignia, jota ei ole tarkoitettu takanreunalle.
Pingviinit syntyvät Suomessa
Avainlippu kertoo, että suklaatuutti kavereineen valmistetaan suomalaisin voimin.