”Liitolla on tiivis, lämminhenkinen ilmapiiri, johon oli mukava hypätä kyytiin”

26.2.2020

Tekijät esiin! -juttusarjassa Suomalaisen Työn Liitto nostaa esiin työntekijänsä ja esittelee heidän tekemäänsä työtä. Millaista työtä liitossa tehdään? Mitä liiton toimistolla Fennia-talon koristeellisten seinien sisäpuolella oikein tapahtuu? Tällä kertaa omasta työstään kertoo uusi verkkoviestinnän asiantuntija Anna Lindgren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anna aloitti vuoden 2020 alussa verkkoviestinnän asiantuntijan sijaisena Pilvi Rekon jäätyä äitiysvapaalle. Annan tärkein työsarka on sosiaalinen media.

”Teen sisältöjä eri kanaviin, seuraan mitä meistä puhutaan ja suunnittelen tulevaa. Päivitän myös verkkosivujamme, teen uutiskirjeitä ja olen mukana monissa kampanjoissa,” Anna kertoo työstään.

Nostan esiin jäsenyrityksiämme sosiaalisen median kanavissa – työni painottuu Avainlippuun, mutta teen myös Yhteiskunnallinen Yritys -merkin ja Design from Finland -merkin viestintää. Jäsenyrityksemme ovat monesti itsekin somessa aktiivisia, joten päivittäistyössä seuraan ja myös jaan heidän julkaisujaan.

Anna on mukana monissa kampanjoissa, joihin innostetaan myös jäsenyrityksiä mukaan – näistä yhtenä jo kolmatta vuotta pyörivä Onhan siinä Avainlippu.

”Vaikka olen ollut talossa vasta vähän aikaa, on ollut hienoa jo lyhyessä ajassa huomata, miten innolla monet yritykset viestivät Avainlippu-tuotteistaan ja siitä, mitä se tarkoittaa myös kuluttajan näkökulmasta,” Anna iloitsee.

Nyt alkuvuodesta Anna on päässyt suunnittelemaan tulevaa vuotta. ”Yksi ehkä isoimmista projekteistamme on Avainlipun somestrategian hahmottelu, jonka workshopeissa on ollut erityisen innostavaa olla mukana.  En malta odottaa, että pääsemme toteuttamaan kaikkea ideoimaamme käytännössä!

Eri merkkien palavereissa olemme käyneet läpi myös käytännönläheisemmin tulevan vuoden sosiaalisen median sisältöjä. Sisältökalentereiden päivitys ja seuranta tuleekin olemaan merkittävä osa päivittäistyötäni, jossa pidän monta lankaa käsissäni. Jäsenyrityksiämme on monilta eri aloilta, joten pääsen varmasti tutustumaan monenlaisiin aihepiireihin – tylsistymään ei pääse!

Minulla on aiemmista töistäni myös graafista osaamista, joten välillä päivitän myös kampanjamateriaaleja ja säädän visualisointejamme eri kanaviin sopiviksi.

Ensimmäisestä työpäivästä lähtien vastaanotto on ollut sydämellistä – liitolla on tiivis, lämminhenkinen ilmapiiri, johon oli mukava hypätä kyytiin.”


Faktalaatikko

Kuka: Anna Lindgren
Mitä tekee: Verkkoviestinnän asiantuntija, suunnittelee ja päivittää sisältöä liiton some-kanaviin ja verkkosivuille, erityisesti Avainlippu-merkin osalta.
Tausta: Filosofian maisteri, opiskellut Helsingin yliopistossa suomen kieltä ja viestintää. Työskennellyt aiemmin mm. EU:n kemikaalivirastossa, Suomen Japanin Instituutissa ja HSY:llä
Parasta työssä: Monipuolisuus: jäsenyrityksiä on monilta eri toimialoilta, joten sosiaalisen median sisältöjä ja muuta viestintää tehdessä pääsen oppimaan paljon Suomen yrityskentästä.
Jos olisit joku hahmo, mikä olisit? Tykkään seikkailla ja tutkia uusia paikkoja, joten ehkä voisin olla Muumien Nuuskamuikkunen. Hieman häntä sosiaalisempi tosin olen!

Ota yhteyttä:

Anna Lindgren
verkkoviestinnän asiantuntija
puh. 050 321 7040
anna.lindgren(a)suomalainentyo.fi

 

Tutustu hallintopäällikkö Pirjo Sorsaan: ”Hymyn voima on voittamaton”

Tutustu projektipäällikkö Merja Mantilaan: ”Innostus on liiketoiminnan paras ajuri”

Tutustu tutkimuspäällikkö Jokke Eljalaan: ”Tulevaisuus on jo täällä”

Tutustu hallintopäällikkö Erja Antelliin: ”Asiakkaiden kanssa työskentely on parasta”

Tutustu viestintäpäällikkö Sanna Huoviseen: ”Mielekkäintä viestintätyössäni on monipuolisuus”

Tutustu viestintäpäällikkö Hanna Maliseen: ”Suomalaisen työn menestystarinat ovat ehtymätön lähde, josta ammentaa”

Tutustu toimitusjohtaja Tero Lausalaan: ”On suuri etuoikeus päästä tekemään tätä työtä”

Tutustu Avainlippu-merkin markkinointipäällikkö Reetta Mentuun: ”Suomessa on valtavasti osaamista, joka ansaitsee tulla näkyväksi”

Tutustu Yhteiskunnallinen Yritys -merkin markkinointipäällikkö Niina Ollikkaan: ”Tehtäväni on nostaa hyvät yritykset näkyviksi”

Tutustu Design from Finland -merkin markkinointipäällikkö Johanna Lahteen: ”Saan olla rakentamassa Suomi-kuvaa, johon itse uskon”

Tutustu hallintoassistentti Päivi Ikoseen: ”Yksikään työpäivä ei ole samanlainen”

Tutustu verkkoviestinnän asiantuntija Pilvi Rekoon: ”On ihanaa tehdä työtä, jolla on hyvä tarkoitus”

Tutustu asiakaskoordinaattori Annina Rauhalaan: ”Antoisinta on tuottaa positiivisia jäsenkokemuksia”