Lumon haluaa osaltaan olla edistämässä ja kehittämässä parempaa asuinympäristöä ja asukkaiden viihtyisyyttä. Hyvään ja kestävään muotoiluun kuuluu esteettisyys, käyttömukavuus ja myös ekologisuus. Nämä arvot ovat olleet myös Lumonin toiminnan ja tuotekehityksen kulmakiviä.
Parvekejulkisivu on olennainen osa rakennuksen arkkitehtuuria, joten muotoilu on keskeisessä roolissa tuotesuunnittelussa. Muotoilija ei tee loppuvaiheessa vain pintakuorrutusta, vaan hän on tiiviisti mukana jo tuotteen alkumäärittelyissä ja teknisessä tuotekehityksessä.
Tyylikäs muotoilu nostaa Lumonin parvekelasien todellisen laadun ja käyttömukavuuden myös mielikuvan tasolle. Tässä Design from Finland -tunnus on hyvä apuväline.
Lumonilla on tytäryhtiöt Ruotsissa, Norjassa, Saksassa, Venäjällä, Ranskassa, Espanjassa, Sveitsissä ja uusimpina maina Kiina ja Kanada. Lisäksi Lumon tuotteita myydään jälleenmyyjien kautta kymmenissä muissakin maissa. Kaikissa näissä maissa voi rohkeasti heiluttaa Suomen lippua.
– Olemme avanneet markkinoita tuotteellemme Kiinassa. Design from Finland -tunnus on Kiinassa merkki muotoilusta, kestävyydestä ja länsimaisesta elämäntavasta, kertoo vientijohtaja Jari Miettinen Shanghaista. Merkissä on hohtoa ja glamouria, mitä kiinalainen kuluttaja niin kaipaa, hehkuttaa Miettinen.
– Libanonilainen jälleenmyyjämme haluaa pitää näkyvästi esillä tuotteen suomalaista alkuperää. Design from Finland -tunnus kiteyttää mielestäni hienosti suomalaisuuden ja hyvän muotoilun, kertoo Jyrki Hutri.
Venäjä on mielenkiintoinen markkina-alue. Siellä on paljon mahdollisuuksia. Suomi ja suomalaiset tuotteet ovat siellä korkealle arvostettuja. Tätä arvostusta myös Lumon on käyttänyt markkinoinnissaan. – Venäläinen rakastaa leimoja ja sertifikaatteja, kertoo pitkään Venäjän myynnistä vastannut Juhani Raitinpää. – Design from Finland -tunnus tulee hyväksi avuksi Venäjän valloitukseen, hän jatkaa.