Webinaari: Vastuullisuus liiketoiminnassa ja viestinnässä – mahdollisuudet ja sudenkuopat

Suomalaisen Työn Liitto on nostanut työn vastuullisuuden strategisesti tärkeäksi teemaksi ja kannustaa suomalaisen työn uudistamista yritysten keskuudessa vastaamaan vastuullisen työn vaatimuksia. Työn näkökulmasta yritys toimii vastuullisen työn periaatteita noudattaen, kun se:

  1. luo työpaikkoja Suomeen vahvistaen sekä taloudellista että yhteiskunnallista hyvinvointia
  2. huomioi tuotannon ja toiminnan vastuullisuuden, myös hankinnoissa ja alihankintaketjussa
  3. tukee työntekijöiden osaamista, hyvinvointia ja yhdenvertaisuutta

Lue lisää vastuullisuudesta Suomalaisen Työn Liiton näkökulmasta »

Tässä koulutuksessa saat

  • tietoa, millaiset vastuullisuusnäkökulmat liittyvät Suomalaisen Työn Liiton merkkeihin (Avainlippu-, Design from Finland- ja Yhteiskunnallinen Yritys -merkit)
  • oivalluksia, miten tunnistaa juuri omalle yritykselle relevantit asiat vastuullisuudessa
  • keinoja tunnistaa, milloin vastuullisuus on kilpailuvaltti
  • ymmärrystä, mitä vakuuttava vastuullisuusviestintä vaatii
  • työkaluja viestinnän suunnitteluun
  • konkreettisia, toteuttamiskelpoisia ideoita viestinnän sisällöksi eri kanaviin

Kouluttajat

Heidi Korva

Heidi Korva (YTM) on kokenut viestintäammattilainen, joka on erikoistunut vastuullisuuden ja vaikuttavuuden viestintään. Hän on tehnyt töitä vastuullisuusviestinnän parissa 15 vuoden ajan, ja hänen asiakkaisiinsa kuuluu mm. yhteiskunnallisia yrityksiä. Heidi on myös kokenut ja pidetty viestinnän kouluttaja. Viestinnän ammattilaisten ProCom ry on palkinnut Heidin Vuoden viestintäammattilainen 2015 -tittelillä. Palkintoperusteissa mainittiin hänen ansionsa vastuullisuusviestinnän kehittäjänä.
communike.fi

 


Kaisa Kurittu

Kaisa Kuritulla (DI, KTM) on 10 vuoden asiantuntijakokemus vastuullisuusraportoinnista, olennaisten asioiden pohtimisesta ja kehitysideoiden tuottamisesta. Hän on kokenut kouluttaja ja sparraaja vastuullisuusjohtamisessa ja -viestinnässä. Kaisa on myös kirjoittanut kirjan Yritysvastuuraportointi, kiinnostavan viestinnän käsikirja (Alma Talent 2018).
www.ratkaisutoimisto.com

 

 


Anniina Mustalahti

Anniina Mustalahti (YTM) on yritysvastuuseen erikoistunut yrittäjä ja viestintäammattilainen, jonka intohimona on tehdä yksinkertaista viestintää monimutkaisista vastuullisuusteemoista – ja aina pieni pilke silmäkulmassa. Anniina on työskennellyt tiiviisti niin maan tunnetuimpien kuin aloittelevienkin yritysten vastuullisuusviestinnän kehittämisprojekteissa. Lisäksi hän on yksi vastuullisuuden edelläkävijänä tunnetun asustemerkki Lovian perustajista.
enneconsulting.fi

Ilmoittaudu tapahtumaan

Jaa artikkeli