Siirry sisältöön

Suomalaisen työn jäsenyys kannattaa monin tavoin

Kuvassa Hanna Malinen

Hanna Malinen

Brändien voima – Avainlippu, Design from Finland, Yhteiskunnallinen Yritys

Suomalainen työ ry:llä on noin 10 000 jäsenyritystä lähes kaikilta toimialoilta, pienyrityksistä pörssiyhtiöihin. Kaikkia näitä yrityksiä yhdistää yksi asia: halu edistää suomalaista työtä ja kotimaisen osaamisen arvostusta.

Suomalainen työ (ent. Suomalaisen Työn Liitto) on toiminut yli 110 vuotta suomalaisen työn arvostuksen edistämiseksi.  Tänä päivänä olemme puhtaasti jäsenyritystemme omistama, puolueeton, työmarkkinajärjestöistä riippumaton ja voittoa tavoittelematon yhdistys, jonka tehtävänä on pitää huolta siitä, että suomalainen työ ja siitä syntyvä hyvä huomataan.

Jäsenenämme kuulut yritysten joukkoon, jotka luovat työpaikkoja Suomeen rakentaen vahvaa, elinvoimaista yhteiskuntaa. Yhdessä kannustamme valitsemaan työtä Suomeen.

Kun haet yhden tai useamman merkkimme käyttöoikeutta (Avainlippu, Design from Finland– ja Yhteiskunnallinen Yritys -merkki) liityt samalla yhdistyksen jäseneksi ja saat hakemasi merkin käyttöoikeuden lisäksi kaikki edut käyttöösi. Voit myös liittyä jäseneksi ilman merkin käyttöoikeuden hakemista, jolloin voit myös hyödyntää yleisiä jäsenetujamme. Vuosimaksun suuruus riippuu yrityksen liikevaihdosta.

”Loistavat markkinointimateriaalit, hyvät koulutukset.”

Lähde: Suomalaisen työn jäsenkysely

”Yhdistys on tarjonnut näin uuden jäsenen kannalta kattavasti markkinointi ja viestintämateriaaleja sekä hyvin toteutettuja webinaareja.”

Koulutuksia, kampanjoita, viestintätukea ja tutkimusdataa käytössäsi

Yhdistyksemme jäsenenä pääset veloituksetta osallistumaan kaikkiin koulutuksiimme ja tapahtumiimme. Tulevia aiheita ovat mm. asiakaskokemus, vastuullisuus ja someviestinnän uudet muodot. Järjestämme myös säännöllisesti hyödyllisiä Teams-infoja merkkien käyttöön, tutkimuksiimme sekä kampanjoihimme liittyen.

Toteutamme vuosittain jäsentemme kanssa yhteisiä kampanjoita, joissa tarjoamme kaikille veloituksettomia aineistoja. Esimerkiksi jo perinteeksi muodostunut, joulukuun ensimmäisenä perjantaina vietettävä Valitse työtä Suomeen -päivä, johon liittyvät valmiit somekuvat ja viestintäaineistot voi ladata käyttöönsä Extranet-jäsenpalvelustamme.

Tuomme jäsentemme merkittäviä tiedotteita esiin myös omissa kanavissamme ja jaamme postauksia somekanavissamme.

Yhdistyksemme toteuttamat säännölliset tutkimukset, kuten Työelämäindeksi sekä merkkeihimme ja niiden vaikuttavuuteen liittyvät tutkimukset, ovat täysimääräisesti jäsentemme käytettävissä. Arvokasta tutkimusdataa voi hyödyntää esimerkiksi myynnissä ja markkinointiviestinnässä, ja tutkimuspäällikkömme Jokke Eljala vierailee mielellään puhumassa tutkimustuloksistamme esimerkiksi jäsentemme tilaisuuksissa.

”Suomalainen työ on auttanut jäsenyrityksiään haastavina aikoina, kuten koronakriisissä edistämällä kotimaisten tuotteiden ja palveluiden tunnettuutta ja kysyntää.”

”Olemme todella tyytyväisiä toimintaanne ja jatkuvaan kehitykseen yritysten näkyvyyden edistämiseksi kotimaassa ja kansainvälisesti. Tunnemme, että meillä on tarvittaessa taustatuki, jolta voi aina pyytää neuvoja.”

Millainen yritys voi hakea jäsenyyttä?

Suomalaisen työn jäseninä voivat olla suomalainen oikeuskelpoinen osakeyhtiö, osuuskunta sekä yhdistys tai muu yhteisö. Lue lisää yhdistyksen säännöistä. Mikäli haet merkkien käyttöoikeutta, tulee yrityksesi täyttää kyseisten merkkien kriteerit. Suomalaisesta työstä ja osaamisesta viestiminen tuo yrityksellesi tutkitusti selkeää kilpailuetua, joten liity mukaan yhteisöömme!

Hae merkkiä

Sitaatit on poimittu Suomalaisen työn jäsenkyselystä

Kuvassa Hanna Malinen

Hanna Malinen

viestintä- ja markkinointiryhmän päällikkö
Hanna Malinen johtaa Suomalaisen työn viestintä- ja markkinointitiimiä sekä toimii johtoryhmän jäsenenä. Hannalla on pitkä kokemus erilaisista markkinointiviestinnän tehtävistä, kuten strategisesta viestinnän kehittämisestä, brändiuudistuksista, B2C- ja yritysyhteistyökampanjoista, verkkosivu-uudistuksista, digitaalisen markkinoinnin kehittämisestä ja erilaisten järjestelmien käyttöönotosta. Hanna tavoitteen on tehdä suomalaisen työn merkitys näkyväksi – jotta siitä syntyvä hyvä huomataan.

Lisää blogi-kirjoituksia

Blogi

Työelämän suuntaa etsimässä – skenaarioita teknologian tulevaisuudesta

Miltä suomalainen työelämä näyttää vuonna 2035? Käynnissä on useita samanaikaisia murroksia. Muutosten keskellä tarvitaan yhteistä…
Blogi

Valitse työtä Suomeen -päivää vietetään 5.12.

Valitse työtä Suomeen -kampanjan tarkoituksena on nostaa kotimaisen työn arvostusta ja muistuttaa, miten suuri merkitys…
Blogi

Työelämäindeksi 2025: Suomalainen työelämä vahvistuu – rakenteet jarruttavat

Suomalaisessa työelämässä on valoa ja mahdollisuuksia. Työelämäindeksin tuorein löydös (Q3/2025) kertoo, että työn merkitys, yhteisöllisyys…
Suomalainen työ