Siirry sisältöön

Huomaavainen ja tehokas tyylitaituri

Kuvassa Niina Ollikka

Suomalaisen työn tekijät -sarja

Suomalaisen työn tekijät -esittelysarjassa vuorossa on markkinointipäällikkö Niina Ollikka.

Mitä kuuluu työhösi Suomalaisen työn markkinointipäällikkönä?

Vastaan Suomalaisen työn brändin sekä kaikkien merkkiemme markkinoinnista ja erilaisista kampanjoista. Lisäksi toimin Yhteiskunnallinen Yritys -merkkitoimikunnan sihteerinä. Tässä roolissa saan olla yhteyksissä muun muassa uusiin merkkiyrityksiin ja vedän merkki-infoja.

Mitkä asiat motivoivat sinua työssäsi?

Työn merkityksellisyys ja monipuolinen työnkuva luovat kiinnostavan ja motivoivan yhdistelmän. On myös ilo tehdä erilaisia markkinoinnin kampanjoita, sillä uuden luominen on aina innostavaa. Melko pienessä organisaatiossa pääsee mukaan eri projekteihin ja niissä oppii aina uutta.

Kumman seuraavista valitsisit?

Luova kaaos vai täydellinen järjestys?

Valitsen järjestyksen, mutta luovuus tekee myös hyvää. Sanoisin, että hyvä järjestys ripauksella luovuutta.

Toimistopäivä vai etäpäivä?

Sekä että. On kiva olla toimistolla ja tavata työkavereita ja yhteistyökumppaneita livenä. Etänä on kätevä osallistua Teams-kokouksiin ja tehdä keskittymistä vaativia töitä.

Instagram vai LinkedIn?

Instagram. Visuaalisena ihmisenä ihailen videoita ja postauksia, joihin on panostettu.

Nopea ideointipalaveri vai pitkä lounaskeskustelu?

Pitkä lounaskeskustelu on harvinaista luksusta. Jos saa valita, niin valitsen sen.

Mitkä asiat sinulle tuovat työn iloa?

Ihanat työkaverit tuovat iloa. On myös hienoa ja ilahduttavaa, kun pitkän suunnitteluvaiheen jälkeen näkee ja kuulee Suomalaisen työn mainontaa eri medioissa. Se kertoo, että olemme saaneet porukalla taas yhden projektin hienosti eteenpäin.

On myös innostavaa, kun saan olla yhteyksissä uusiin Yhteiskunnallinen Yritys -merkin saaneisiin yrityksiin, keskustella heidän kanssaan ja sparrailla merkin käytöstä sekä kutsua heidät mukaan Suomalaisen työn koulutuksiin ja tapahtumiin. Meidän monipuolinen koulutustarjontamme yllättää usein positiivisesti ja tätä viestiä on kiva kertoa.

Avainlippu täyttää tänä vuonna 60 vuotta. Mihin Avainlipputuotteeseen sinulla liittyy jokin tärkeä muisto?

Saunan ja saunomisen ystävänä tulee heti mieleen Erittäin hieno suomalainen shampoo. Tuo perinteinen shampoopullo on nököttänyt mökkisaunan hyllyllä niin kauan kuin muistan ja tuota shampoota onkin valmistettu jo yli 50 vuotta. Shampoopullo vie ajatukset kesään, kuumaan saunaan, järven liplatukseen ja laskevan auringon pehmeään valoon. Eli näin voimakkaita mielikuvia pitkäikäiset suomalaiset tuotteet voivat saada aikaan. Onneksi on kesä!

Näin työkaverit kuvailevat Niinaa:

”Niina on työkaverina huomaavainen, suora ja tehokas – hänen kanssaan työ sujuu mutkattomasti. Niina uskaltaa tuoda esiin myös eriävän mielipiteensä ja perustelee sen rakentavasti.”

”Niina on varsinainen tyylilyyli ja hän jakaa työn lomassa auliisti vinkkejään vaikkapa pukeutumiseen tai kokkaukseen. Vapaa-ajallaan Niina nauttii tarkkuutta ja pitkäjänteisyyttä vaativasta työstä, kuten maalaamisesta, grafiikasta ja korttien piirtämisestä. Näissä näkyy hänen luovuutensa, visuaalinen silmänsä ja kädentaitonsa.”

Kuvassa Niina Ollikka

Niina Ollikka

Markkinointipäällikkö
Suomalainen työ ry:n ja merkkien markkinointi, Yhteiskunnallinen Yritys -merkin asiantuntija ja toimikunnasta vastaava

Lue lisää blogi-kirjoituksia

Kuvassa Niina Ollikka
Haastattelu

Huomaavainen ja tehokas tyylitaituri

Suomalaisen työn tekijät -esittelysarjassa vuorossa on markkinointipäällikkö Niina Ollikka.
Kuvassa Katri Viippola
Haastattelu

Sinnikäs ja inspiroiva johtaja

Suomalaisen työn tekijät -esittelysarjassa vuorossa on toimitusjohtaja Katri Viippola.
Haastattelu

Avainlipun superasiantuntija

Suomalaisen työn tekijät -esittelysarjassa vuorossa on asiakkuuspäällikkö Nina Pohjoiskoski.
Suomalainen työ