Maailmassa, jossa tieto on demokratisoitu, brändi on ainoa asia, jonka yritys voi omistaa. Näin sanoo mainostoimisto Staartin perustaja Juuso Kemi. Suomalaisen työn liiton haastattelussa Kemi kertoo, miten brändi rakennetaan ja ihmettelee, miksi Suomessa keskitytään mieluummin kulujen leikkaamiseen kuin brändien rakentamiseen.
Ajankohtaista aiheesta: brändi
Miksi työnantajabrändin rakentamiseen kannattaa panostaa juuri nyt?
Työnantajabrändi syntyy ihmisten välisissä kohtaamisissa, joihin sosiaalinen media ja muut digitaaliset kanavat tarjoavat yhden oivallisen alustan. Brändiä ei luoda pelkillä rekrytointikampanjoilla, vaan työntekijä- ja hakijakokemukseen aidosti panostamalla ja näistä suunnitelmallisesti viestimällä. Parhaiden osaajien houkuttelemiseksi työnantajakuvan systemaattinen rakentaminen kannattaa aloittaa viimeistään nyt.