Siirry sisältöön

Avainlippu on Suomen kuudenneksi arvostetuin brändi

Brändien voima – Avainlippu

Suomalainen työ ry:n Avainlippu-merkki on vuonna 2025 Suomen kuudenneksi arvostetuin brändi. Taloustutkimuksen brändien arvostus -tutkimus kartoittaa vuosittain suomalaisten suosimat brändit.

Avainlippu-merkin tuore sijoitus on erinomainen, ja se korostaa entisestään, kuinka vahvasti suomalaiset arvostavat kotimaista työtä.

Tulos selviää Taloustutkimuksen brändien arvostus -tutkimuksesta. Tutkimuksessa on mukana kaikkiaan 83 tuoteryhmää ja 699 brändiä.

Muut top 10 brändit ovat: Abloy, Fiskars, Hyvää Suomesta (Joutsenlippu), Lego, Joutsenmerkki eli Pohjoismainen ympäristömerkki, Yle Areena, Prisma, S-Etukortti ja Yliopiston Apteekki.

– Avainlipun hieno sijoitus osoittaa, että kuluttajat arvostavat suomalaista työtä. Avainlippu tunnetaan ja sitä arvostetaan, Avainlippu-merkin asiakkuuspäällikkö Nina Pohjoiskoski sanoo.

Kotimaisuuden arvostus on myös oman tuoreen tutkimuksemme mukaan nousussa, erityisesti nuorten keskuudessa. Kotimaisia tuotteita ja palveluita arvostetaan paljon. Jopa kolme neljästä suomalaisesta pitää kotimaisuutta tärkeänä ostopäätöstä tehdessään.

Avainlipun vaikuttavuus syntyy yhdessä merkkiä käyttävien yritysten kanssa. Tämä sijoitus on meidän ja jäsenyritystemme yhteinen saavutus. Iso kiitos kuuluu upeille jäsenyrityksillemme!

Nina Pohjoiskoski, asiakkuuspäällikkö, Suomalainen työ ry

Avainlippu kannustaa suosimaan suomalaista työtä

Avainlippu-merkki on ikoninen brändi, joka on kannustanut suosimaan suomalaisia tuotteita ja palveluita jo 60 vuotta. Tämä vuosi jatkuukin juhlan merkeissä. Avainlippu voidaan myöntää Suomessa valmistetulle tuotteelle, kotimaiselle palvelulle ja suomalaisille verkkokaupoille.

Avainlippu-merkki vaikuttaa tutkitusti ostopäätöksiin. Monille kuluttajille ja päättäjille se on paitsi laadun tae myös arvovalinta. Ensimmäisiä Avainlippu-tuotteita 1970-luvulla olivat Norlynin sukkahousut, Finnmatchin tulitikut ja Nokian wc-paperi. Nykyisin sen voi bongata tuhansien tuotteiden tai palveluiden kyljestä. Avainlippu-yrityksiä on 8200.

Avainlippu-merkkituotteilla ja -palveluilla on korkea kotimaisuusaste. Merkit myöntää hakemuksen perusteella Avainlippu-merkin toimikunta.

Lisää uutisia

JR-Toolsin Pasi Rönn ja Veli-Matti Uusitalo voittamansa kiertotalouspalkinnon kanssa
Uutiset

JR-Tools Oy palkittiin Vuoden kiertotalousteko Keski-Suomessa -kilpailussa

Suomen suurin metalliteollisuuden lastuavien erikoistyökalujen valmistaja ja jälleenmyyjä JR-Tools Oy on palkittu Vuoden kiertotalousteko Keski-Suomessa…
Avainlippu-logo
Uutiset

Uusia Avainlippu-tuotteita, -palveluita ja -verkkokauppoja

Uusia Avainlippu-merkin käyttöoikeuksia on jälleen myönnetty suomalaisille tuotteille, tuoteryhmille, palveluille ja verkkokaupoille. Katso kattava lista…
Uutiset

Korjaaminen kuuluu kaikille

FabPatch Oy:n Vaatelaastari on Suomen Vastuullisin Tuote Pukeutuminen & hyvinvointi -kategoriassa. Raati kiittää innovaatiota saavutettavuudesta.
Suomalainen työ