- Suomi
Suomalaisen työn tekijät -sarja
Suomalaisen työn tekijät -esittelysarjassa vuorossa on asiakaskoordinaattori Annina Rahkonen.
Mitä kuuluu työhösi Suomalaisen työn asiakaskoordinaattorina?
Työni on todella monipuolista. Saan olla asiakkaiden ongelmien ratkaisijana ja kulkea heidän rinnallaan. Vastaan sekä nykyisten asiakkaidemme että Suomalainen työ ry:n jäsenyydestä kiinnostuneiden yritysten kysymyksiin jäsenpalveluistamme, Suomalaisen työn merkeistä, niiden hyödyntämisestä ja hakemisesta. Kysymykset ovat välillä yllättäviäkin. Samalla kun etsin niihin vastauksia, oma osaamisenikin karttuu.
Olen myös mukana Design from Finland- ja Yhteiskunnallinen yritys -merkkien toimikuntien työn valmistelussa ja toimin toimikuntien sihteerien työparina kokouksissa. Kokousten jälkeen työhöni kuuluu muun muassa päätösten kirjaamista asiakastietojärjestelmään. Lisäksi kutsun koolle Suomalaisen työn hallituksen kokoukset.
Uutena työtehtävänä koordinoin Yhteiskunnallisten Yritys -merkkiin liittyvää asiakashoitoa ja kehitän jäsenviestintää yhdessä asiakkuudet ja tutkimus -tiimin kollegoideni kanssa.
Viime aikoina olemme uudistaneet asiakastietojärjestelmäämme sekä extranet-jäsenpalveluamme. Olenkin saanut sukeltaa tässä CRM-uudistuksessa monipuolisesti uusien työnkalujemme toiminnallisuuksien testaamiseen ja jatkokehitykseen.
Työnkuvaani kuuluu myös jäsenkoulutuksissa ja tilaisuuksissa avustamista. Tapahtumissa saan hypätä mukaan monenlaisiin rooleihin.
Kumman seuraavista valitsisit?
Puhelu vai sähköposti?
Molemmissa on omat hyvät puolensa. Puhelimessa vuorovaikutus on nopeampaa ja siinä syntyy helposti lämmin ja mieleenpainuva yhteys. Sähköposti taas on mainio silloin, kun täytyy selvittää monimutkaisempia asioita.
Järjestelmien testaaminen vai tapahtumat?
Nämä ovat kuin kaksi erilaista maailmaa! Tykkään yksityiskohdista ja siksi pidän myös testaamisesta. On palkitsevaa, että voin omassa työssäni miettiä, millaisilla ominaisuuksilla ja toiminnoilla järjestelmistä saisi kehitettyä asiakkaille paremmin toimivia sekä mahdollisimman intuitiivisia.

Mitkä asiat sinulle tuovat työn iloa?
Se hetki, kun asiakkaalle löytyy ratkaisu ja voin olla apuna. Sparrailu ja onnistumisten jakaminen asiakkaiden kanssa tekee työstäni erityisen merkityksellistä.
Avainlippu täyttää tänä vuonna 60 vuotta. Mikä Avainlipputuote tai palvelu on sinulle tärkeä?
Olen innokas marjastaja ja pakastan paljon kesän antimia: mansikoita, mustikoita ja puolukoita. Siksi Orthexin pakasterasiat ovat minulle todellinen arjen ilo. Ne tuovat kesän takaisin vielä keskellä talveakin.
Toinen sydäntäni lähellä oleva Avainlipun saanut palvelu on verkkosivu www.100syytä.fi. Se on kuin aarrearkku kotimaan matkailijoille. Sieltä löytyy vinkkejä ja inspiraatiota niin lomailuun kuin matkailun ammattilaisille. Matkailu on kulkenut elämässäni mukana matkatoimistoalalta ja lentoemännän työstä ulkomailla asumiseen, joten erilaiset matkailupalvelut ovat aina lähellä sydäntäni.
Näin työkaverit kuvailevat Anninaa:
”Anninasta huokuu työyhteisöön erityistä lämpöä. Hän on aina iloinen ja hänen hyväsydäminen otteensa asioihin näkyy niin meille työkavereille kuin jäsenillemme. Hän on myös tarkka työssään ja monesti nostaa esille yksityiskohtia, joita kukaan muu ei ole hoksannut.”
”Annina on aina ihanan avulias ja ystävällinen, hänen kanssaan on ilo työskennellä. Mikään asia ei jää Anninalta puolitiehen, vaan kaikki hoituu loppuun saakka.”
”Annina on asiakaspalvelun helmi, joka tekee kaikkensa auttaakseen asiakkaita. Hän on aina valmis auttamaan työkavereitaan kovan kiireenkin keskellä.”
Lue lisää blogi-kirjoituksia
Lempeä arjen turvaaja
Monipuolinen viestinnän taituri ja tiimipelaaja
