Toteutimme kyselytutkimuksen yrityspäättäjien keskuudessa yritysten toimitusketjuista. Valtaosa liiton jäsenyrityksistä toimii B2B-sektorilla, tarjoten tuotteita ja palveluita muille yrityksille. Kun maailma on isossa myllerryksessä, halusimme selvittää, mitä muutoksia tapahtuu yritysten hankinnoissa? Lataa raportti, joka pohjautuu laajaan kyselyaineistoon sekä kvalitatiivisiin case-haastatteluihin. Antoisaa lukemista ostajille ja myyjille!
Kyselyn kohderyhmänä olivat yritykset, jotka työllistävät vähintään 10 henkilöä.
Kyselyn otos kerättiin sähköisesti 19.9.-18.10.2022 välisenä aikana.
Kysely lähetettiin Aula Researchin yrityspäättäjäpaneelille, jotka vastasivat kyselyyn henkilökohtaisten vastauslinkkien kautta sekä Suomalaisen Työn Liiton jäsenille, jotka vastasivat kyselyyn avoimen linkin kautta.
Kyselyyn vastasi yhteensä 203 kohderyhmään kuuluvaa vastaajaa
Kyselyn tavoitteena oli:
selvittää missä suomalaisilla yrityksillä on toimitusketjuja ja onko yrityksillä suunnitelmia siirtää toimitusketjuja Suomeen ja Eurooppaan
tuottaa tietoa yrityspäättäjien käsityksestä globalisaation kehityksestä ja markkinoiden paikallistumiskehityksestä sekä siitä, uskovatko yrityspäättäjät toisten yritysten suunnittelevan toimitusketjujen siirtämistä
selvittää yrityspäättäjien tietotaso Suomalainen työ ry:n merkkien suhteen sekä merkkien vaikutus yritysten hankintapäätöksiin
Ristiriitainen kuluttaja tutkimuskysely toteutettiin suomalaisille kuluttajille vuonna 2023 kyselyllä kuluttaja-paneelissa. Tutkimuksen otos on suomalaisia edustava…
Tämän päivän kuluttaja tasapainoilee kulutusmuutosten ja valintojen ristipaineessa. Yhtäältä paineita luovat erilaiset vaatimukset, valinnanmahdollisuudet kuin…
Sivustomme käyttää evästeitä. Evästeet auttavat meitä kehittämään verkkopalveluamme, optimoimaan sen sisältöjä ja analysoimaan verkkoliikennettä. Osa evästeistä on välttämättömiä, jotta sivut toimisivat oikein.
Functional
Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Statistics
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin.Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Marketing
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.