- Suomi
Verkkokauppa
Dermosil-brändillä tunnetuksi tullut Dermoshop Oy pokkasi eCom Awards -palkintogaalassa pääpalkinnon eli Vuoden verkkokaupan tittelin. Ensimmäistä kertaa järjestetyssä gaalassa jaettiin palkintoja yhteensä 18 kategoriassa, ja voittajiin lukeutuivat myös mm. Fiksuruoka, Finnish Design Shop ja VIBAe.
HELSINKI (16.5.2024) – Digital Commerce Finlandin järjestämä eCom Summit & Awards -tapahtuma pidettiin 15.5. Helsingissä. Illan palkintogaalassa vuoden verkkokaupaksi valittiin Dermosil-brändinimellä tunnettu Dermoshop, joka sai yleisöäänestyksessä 29 prosenttia äänistä. Finalisteiksi ylsivät myös Virtasen Kauppa ja Verkkokauppa.com. Palkintoja jaettiin 18 eri kategoriassa.
Vuoden B2B-verkkokaupan palkinnon sai ukko.fi-palvelun takana oleva SPL Company. Vuoden kansainvälistyjäksi valittiin kenkäkauppa VIBAe ja Vuoden vastuullisuusteoksi Fiksuruoka. Vähänkäytetty.fi-palvelun perustaja Ossi Salo palkittiin Vuoden verkkokauppayrittäjänä, ja Vuoden päättäjän palkinnon sai Reiman hallituksen puheenjohtaja Elina Björklund.
Suuri yleisö sai ehdottaa yrityksiä palkinnonsaajiksi, ja asiantuntijaraati valitsi ehdotusten joukosta kategorioiden voittajat. Pääkategorian eli Vuoden verkkokaupan voittaja määräytyi suoralla yleisöäänestyksellä. Ääniä annettiin tuhansia ja ehdokkaiksi ehdotettiin yli kahta sataa yritystä.
“Saimme valtavasti hyviä ehdokkaita eri puolilta Suomea. Raadin työ ei ollut helppo, sillä todella moni verkkokauppa on tehnyt hienoa työtä ja ansaitsee tunnustusta. Tämän tapahtuman tarkoitus onkin juhlistaa koko suomalaisen verkkokaupan kenttää ja kaikkia alan toimijoita”, sanoo Digital Commerce Finlandin toimitusjohtaja Ville Simola.
Tapahtuma järjestettiin tänä vuonna ensimmäistä kertaa, mutta siitä tulee vuotuinen. Tapahtuman tavoitteena on nostaa esiin menestystarinoita verkkokaupan alalta ja toimia inspiraation lähteenä kaikille digitaalisen kaupan toimijoille.
Tapahtuman järjestäjä, Digital Commerce Finland, on vertaisyhteisö, joka koostuu verkkokaupoista, kaupan alan yrityksistä, palveluntarjoajista, digitaalisesta kaupasta kiinnostuneista sekä siihen vaikuttavista tahoista. Yhteisön perustajajäseniä ovat Kaupan liitto, Suomalaisen työn liitto, Posti, Sanoma, Keskisuomalainen ja Paytrail, ja mukaan on perustamisen jälkeen liittynyt 26 muuta kumppania. Digital Commerce Finlandilla on yli 2500 jäsentä, joihin lukeutuu sekä verkkokauppiaita että niille palveluja tuottavia yrityksiä ja muita verkkokaupasta kiinnostuneita sidosryhmiä.
“Digital Commerce Finland -yhteisön valtaisa voima on vertaissparraus. Jäsenemme ymmärtävät, että kävyillä heittely kotimarkkinoilla ei kehitä ketään. Pitää yhdistää voimat, jotta voi pärjätä globaalissa markkinassa. Ilokseni voinkin kertoa, että jäsenemme jakavat pyyteettömästi konkreettisia vinkkejä ja oppeja toisilleen. Se auttaa aidosti koko Oy Suomi Ab:ta menestymään kansainvälisen verkkokaupan kovassa kilpailussa”, sanoo Digital Commerce Finlandin hallituksen puheenjohtaja, digitaalisen kaupan asiantuntija Leevi Parsama.
Kaikki palkinnot:
Vuoden verkkokauppa: Dermosil/Dermoshop
Vuoden B2B-verkkokauppa: SPL Company
Vuoden kansainvälistyjä: VIBAe
Vuoden kasvuyritys (pienet yritykset): Kotirobo
Vuoden kasvuyritys (keskisuuret yritykset): Kameratori
Vuoden kasvuyritys (suuret yritykset): Finnish Design Shop
Vuoden taistelija: Nordic Sports Brands
Vuoden tulokas: Muotitassu/Lilalo
Vuoden vastuullisuusteko: Fiksuruoka
Vuoden verkkokauppayrittäjä: Ossi Salo, Vähänkäytetty.fi
Vuoden päättäjä: Elina Björklund, Reima
Vuoden varastovelho: Jani Drufva, IKEA
Vuoden teknologiataituri: Ville Jungman, Varuste.net
Vuoden markkinoija: Leevi Kangas, Dick Johnson
Vuoden asiakaspalvelija: Anissa Yagoub, Veke
Vuoden innovaattori: Mika Kaaja, Wiklundin Apteekki/Pharmafin
Vuoden datakuiskaaja: Juha Saarinen, BHG Group
Vuoden kumppani: Tomi Grönfors, Sniffie
Lisätietoja:
Ville Simola
Toimitusjohtaja, Digital Commerce Finland
044 0700 520
ville.simola@digitalcommerce.fi
Digital Commerce Finland Oy on uusi yhteiskunnallinen ja yhteisöllinen yritys, joka auttaa digitaalista kauppaa kasvamaan nopeammin. Sen tavoitteena on rakentaa maailman kilpailukykyisin digitaalisen kaupan yhteisö Suomeen. Yhteisön käynnistymistä tukee kuusi perustajaosakasta: Kaupan liitto, Keskisuomalainen, Paytrail, Posti, Sanoma ja Suomalaisen työn liitto, sekä lukuisia muita digitaalisen kaupan kasvua tukevia kumppaniyrityksiä. www.digitalcommerce.fi