Toimistomme väki lomailee 8.–28.7., jona aikana toimistomme on kiinni. Palaamme porrastetusti töihin maanantaista 29.7. alkaen. Toivotamme hyvää kesää kaikille!
Design from Finland
Menestyksekäs rahoituskierros suomalaiselle FRENN-miestenvaatemerkille
Vuonna 2013 Antti Laitisen ja Jarkko Kallion perustama FRENN on saanut merkittävän yksityisen rahoituksen ja suuntaa nyt kansainvälisille markkinoille. Viime vuodet auttoivat kirkastamaan brändin ytimen, ja nyt FRENNin tutkitusti eettistä, ekologista ja läpinäkyvää liiketoimintaa lähdetään viemään 150 000 €:n vauhdittamana aluksi saksankielisiin maihin. Mukana on myös ensimmäistä kertaa ammattimainen sijoitusyhtiö.
Uudet myönnetyt Design from Finland -merkit
Design from Finland -merkki kertoo suomalaisesta korkealuokkaisesta muotoiluosaamisesta niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Merkkiä kantavat tuotteet ja palvelut on muotoiltu Suomessa ammattimaisesti, vastuullisesti ja käyttäjälähtöisesti. Design from Finland -merkkiyritykset viestivät avoimesti tuotantoketjunsa rakenteesta ja valmistusmaasta.
Työtehoteko 2024 -kilpailu on käynnissä
Työtehoseura ry ja Suomalaisen työn liitto järjestävät Työtehoteko-kilpailun, johon voivat osallistua niin suuret kuin pienet yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt. Vuoden paras Työtehoteko palkitaan 5000€ rahapalkinnolla.
Kotimaisuuden ylistys vai hintatietoinen valinta? Selvitys suomalaisten kulutusvalinnoista ja yritysten näkymistä
Suomalaiset ovat asenteiltaan erityisen innokkaita suosimaan kotimaisia ja vastuullisia tuotteita ja palveluita. Suomalaisen työn liitto selvitti, mihin suomalaisten eurot todellisuudessa menevät, kun he kertovat suosivansa suomalaisia tuotteita. Tätä varten kehitetty uusi Kotimaisuus asenteissa ja valinnoissa 2024 -mittaristo kuvaa suomalaisuuden arvostusta ruoka ja juoma-, koti ja sisustus- sekä vapaa-aika ja hyvinvointi -kategorioissa.
Kotimaisuus asenteissa ja valinnoissa -mittaristo 2024
Mihin suomalaisten eurot todellisuudessa menevät, kun he sanovat suosivansa suomalaisia tuotteita? Kotimaisuus asenteissa ja valinnoissa 2024 -mittaristo kuvaa suomalaisuuden arvostusta kuluttajamarkkinoilla ruoka ja juoma-, koti ja sisustus- sekä vapaa-aika ja hyvinvointi -kategorioissa. Mittaristossa tarkastellaan euromääräistä kuluttamista ja asenteita suomalaisuutta kohtaan.
Suosimmeko vain vai valitsemmeko todellakin kotimaista?
Lähes kaikki näkemäni asenneselvitykset kertovat samaa viestiä, että me suomalaiset olemme erityisen innokkaita suosimaan kotimaisia ja vastuullisia tuotteita ja palveluita. Toisaalta olen kuullut monta kertaa yritysten edustajilta, että ostaessaan asiakkaat päätyvät hintaan pohjautuvaan ”rationaaliseen” valintaan, eli hinta ratkaisee, eikä mikään muu. Mutta onko todellakin niin, että me suomalaiset uskottelemme, jopa itsellemme, tekevämme hyviä valintoja, mutta todellisuudessa emme niitä tee?
Uudet myönnetyt Design from Finland -merkit
Design from Finland -merkki kertoo suomalaisesta korkealuokkaisesta muotoiluosaamisesta niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Merkkiä kantavat tuotteet ja palvelut on muotoiltu Suomessa ammattimaisesti, vastuullisesti ja käyttäjälähtöisesti. Design from Finland -merkkiyritykset viestivät avoimesti tuotantoketjunsa rakenteesta ja valmistusmaasta.
Piiroisen uusi Pepita-mallisto on kotimaisen yhteistyön voimannäyttö
Suomessa suunniteltu ja valmistettu Piiroisen uusi tuolimallisto Pepita
lanseerataan 11.4.2024. Pepita on syntynyt Piiroisen ja muotoilutoimisto
Aivanin yhteistyönä ja se on suunniteltu kauniiksi ja rauhoittavaksi elementiksi
oppimisympäristöihin. Malliston pääsuunnittelija on muotoilutoimisto Aivanin
perustajaosakas, teollinen muotoilija Saku Sysiö.
Kerro, miksi sinun tuotteesi tai palvelusi on hyvä valinta!
Hyvien valintojen viikkoa vietetään 29.4.–5.5. Kampanjan tarkoituksena on muistuttaa kuluttajia ja muita ostajia suomalaisen työn valinnan vaikutuksista.