Suomalaisen Työn Liiton teettämästä tutkimuksesta selviää, että suomalaiset valitsevat teatteriesityksen eri kriteerein sen mukaan, vievätkö he lapsensa teatteriin vai menevätkö itse katsomaan esitystä. Lasten kanssa näytäntöön liittyvät käytännön asiat vaikuttavat päätökseen enemmän kuin esityksen arvostelut.
Ajankohtaista aiheesta: Yhteiskunnallinen Yritys
Työkirja valmistunut: Osatyökykyisten työllistäminen osaksi yhteiskuntavastuullista toimintaa
Rinnekoti-Säätiö haastaa etenkin yhteiskunnalliset yritykset ottamaan osatyökykyisten työllisyyden edistämisen osaksi yhteiskuntavastuullista toimintaansa.
Yhteiskunnalliset yritykset Suomen Komediateatteri ja Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus yhteistyöhön
Suomen Komediateatteri ja Pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskus aloittavat vuoden kestävän yhteistyön, jonka tavoitteena on suomalaisen työn edistäminen ja materiaalin uudelleenkäyttö. Molemmilla yrityksillä on Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Yhteiskunnallinen yritys -merkki.
Kunnilta puuttuu innovatiivisuus julkisista hankinnoista
Nykyisen hallituksen ohjelmassa on asetettu tavoite, jonka mukaan 5 % kaikista julkisista hankinnoista tulisi olla innovatiivisia hankintoja. Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan kuntapäättäjät eivät kuitenkaan näe oman kuntansa hankintojen olevan kovin innovatiivisia, mutta innovatiivisten hankintojen lisääminen ja hallituksen tavoite saavat vahvaa tukea kuntakentässä.
Psykoterapiakeskus Vastaamo Kasvu Openin finaalissa – Yhteiskuntavastuu sote-yrityksen kasvumoottorina
Yhteiskunnallinen yritys, Psykoterapiakeskus Vastaamo, valittiin kesäkuussa sekä Kauppalehden sadan nopeimman kasvuyrityksen listalle että kasvuyritysten Kasvu Open -kilpailun kansalliseen finaaliin. Psykoterapian kysynnän tarve on kovassa kasvussa.
Psykoterapian Tinder auttaa löytämään sopivan terapeutin heti
Minduu-palvelussa asiakas pääsee tutustumaan vapaiden terapeuttien profiileihin ja varaamaan ajan terapiaan. Suomalainen palvelu palkittiin jo testausvaiheessa useassa eri kilpailussa. Palvelun takana on Yhteiskunnallinen yritys -merkin saanut AtCare Oy.
Yhteiskunnallisten yritysten tekemä hyvä työ esiin
Suomalaiset yhteiskunnalliset yritykset kampanjoivat toukokuussa nostaakseen esiin tekemäänsä hyvää työtä ja sen merkitystä. Suomalaisen Työn Liiton hyvää tekevien yhteiskunnallisten yritysten kampanja alkaa vuorineuvos Kari Neilimon ja Demos Helsingin toiminnanjohtaja Tuuli Kaskisen paneelikeskustelulla yhteiskunnallisista yrityksistä ja vastuullisuudesta MTV:n Huomenta Suomi
-ohjelmassa 9.5.2016 klo 7.37–8.00.
Yhteiskunnallisille yrityksille on tilausta
Viimeaikainen keskustelu yritysvastuusta haastaa suomalaisyrityksiä tuomaan vahvemmin esiin rooliaan ja merkitystään osana yhteiskuntaa. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan 88 prosenttia suomalaisista arvostaa yrityksiä, jotka tekevät liiketoimintansa kautta yhteiskunnallista hyvää.