Suomalaisen Työn Liiton selvityksen mukaan suomalaisomistus vaikuttaa yrityspäättäjien ostopäätöksissä. 64 prosenttia yritysten hankinnoista vastaavista sanoo suomalaisomistuksen vaikuttavan positiivisesti ostopäätökseen. Erityisesti työterveys- ja työhyvinvointipalveluita hankittaessa yrityksen kotimaisuuden merkitys korostuu.
Ajankohtaista aiheesta: Terveyspalvelut
Coronaria palkitsee työntekijöidensä parhaat ideat 10 000 eurolla
Oululaisen palvelu-Avainlippua kantavan Coronarian Uudistaja-kilpailu huipentuu perjantaina 12. tammikuuta Uudistaja-gaalaan, jossa yksi coronarialainen palkitaan Vuoden Uudistajana. Voittaja saa 4 000 euron pääpalkinnon, minkä lisäksi viisi parasta ideaa ja kilpailun tykätyin idea saavat 1 000 euron tunnustuksen.
Tutkimus: Valtaosa suomalaisista arvostaa yksityisen terveyspalvelun kotimaisuutta
Kotimaisuus ja läpinäkyvyys ovat yksityisten terveyspalveluiden ehdottomia valttikortteja kuluttajien silmissä, selviää Suomalaisen Työn Liiton Made by Finland -tutkimuksesta. Jopa 85 % näkee kotimaisuuden lisäävän palvelun haluttavuutta. Saman verran arvostetaan myös yksityisten terveyspalveluiden tuottajien liiketoiminnan läpinäkyvyyttä.
Palveluinnovaatioilla säästöjä: Voiko kustannuksissa säästää palvelemalla paremmin ja hoitamalla sairaita laadukkaammin?
Suomessa on perinteisesti parannettu ja laajennettu sosiaali- ja terveyspalveluita yksinkertaisesti lisäämällä henkilöstöresursseja. Kansakunnan ikääntyessä, elintapasairauksien lisääntyessä sekä kohentuneen yleisen terveysvalveutumisen myötä sekä tarve että kysyntä sosiaali- ja terveyspalveluille ovat kasvaneet.
Avainlipun käyttäjistä jo yli puolet palveluyrityksiä: suomalaisuus korostuu terveys- ja hyvinvointipalveluissa
Suomalaisen Työn Liiton teettämän tutkimuksen mukaan suomalaisuuden merkitys ja suomalaisen toimijan valitseminen on myös palveluiden kohdalla tärkeää. Vastaajista 83 prosenttia korosti suomalaisuuden merkitystä etenkin terveys- ja hyvinvointipalveluissa ja 79 prosenttia rakentamisessa ja remontoimisessa. Kolmelle vastaajalle neljästä myös ravintolapalveluiden kotimaisuus merkitsi vähintään jonkun verran tai paljon.