Ajankohtaista aiheesta: Rekrytointi

Eväitä osaajapulaan ja kansainvälisten osaajien houkutteluun

Aurinkoinen kesäpäivä on hyvä ajankohta pohtia Suomen vetovoiman kohtalonkysymyksiä. Yksi kuuma teema Suomen tulevaisuuteen liittyen on se, miten Suomi ja suomalaiset yritykset voivat houkutella ja pitää kiinni ulkomaisista osaajista ja paluumuuttajista.

Miksi työnantajabrändin rakentamiseen kannattaa panostaa juuri nyt?

Työnantajabrändi syntyy ihmisten välisissä kohtaamisissa, joihin sosiaalinen media ja muut digitaaliset kanavat tarjoavat yhden oivallisen alustan. Brändiä ei luoda pelkillä rekrytointikampanjoilla, vaan työntekijä- ja hakijakokemukseen aidosti panostamalla ja näistä suunnitelmallisesti viestimällä. Parhaiden osaajien houkuttelemiseksi työnantajakuvan systemaattinen rakentaminen kannattaa aloittaa viimeistään nyt.