Perjantaina 23.11. ihmiset juoksevat jälleen tarjouksien perässä, kun Black Friday saapuu kauppoihin. Tuoreen kyselyn mukaan yli 90 prosenttia pitää kotimaisen tuotteen valintaa vastuullisena. Perjantaina punnitaan, missä määrin hinta ajaa muiden ostamiseen vaikuttavien tekijöiden ohi.
Ajankohtaista aiheesta: Osta työtä Suomeen -päivä
Käyttämällä yhteiskunnallisten yritysten palveluja pistät hyvän kiertämään
Vaihtuva vuosi ja lähestyvä joulu saavat kauppojen kassat kilkattamaan. Nyt kun joulun ostossesonki on kohta kiivaimmillaan, haastamme sinut miettimään ostostesi merkitystä. Osallistumalla Osta työtä Suomeen […]
Osta työtä Suomeen -päivä innostaa suosimaan suomalaista
Kun Osta työtä Suomeen -päivä koittaa taas 7.12., tuotteiden suomalaisuus kiinnostaa monia. Kuluttajia askarruttaa usein, miten ostetun tuotteen kotimaisuudesta voi olla varma. Yli 50 […]
Osta työtä Suomeen -päivää vietetään 1.12. – valtaosa aikoo ostaa silloin kotimaista
Tulevana perjantaina, joulukuun ensimmäisenä päivänä, valmistaudutaan itsenäisyyspäivään ja juhlitaan 100-vuotiasta Suomea jo kolmatta kertaa järjestettävän Osta työtä Suomeen -päivän voimin. Päivällä halutaan muistuttaa kuluttajia kotimaisen työn tärkeydestä ja kulutusvalintojen vaikutuksesta työpaikkoihin. Valtaosa suomalaisista aikoo ostaa kotimaisia tuotteita ja palveluita kyseisenä päivänä, ja lähes puolet käyttäisi muutamaa päivää myöhemmin maksettavat veronpalautukset suomalaisiin tuotteisiin ja palveluihin.
Osta työtä Suomeen -päivää vietetään perjantaina 1.12. – Avainlippu-merkistä tunnistaa Suomessa valmistetun tuotteen
Joulukuun ensimmäisenä perjantaina, itsenäisyyspäivän alla suositaan taas suomalaista. Jo kolmatta kertaa järjestettävällä Osta työtä Suomeen -päivällä halutaan muistuttaa kuluttajia kotimaisen työn tärkeydestä. Tutkimuksen mukaan kotimaisuudesta kertovat alkuperämerkit, Avainlippu etunenässä, motivoivat eniten ostamaan tuotteita.
Tänään ostetaan työtä Suomeen
Suomalaisen Työn Liiton Osta työtä Suomeen -päivä haastaa nyt toista kertaa itsenäisyyspäivän kynnyksellä kuluttajia pohtimaan omien kulutusvalintojensa vaikutusta suomalaiselle työlle. Suomalaisista valtaosa, eli 84 prosenttia, kertoo suosivansa suomalaista aina kun se on mahdollista.
Suomalaisten enemmistö tukisi veronpalautuksilla kotimaista työtä
Tiistaina 29. marraskuuta noin 3,4 miljoonan suomalaisen tilille kolahtaa yhteensä 2,3 miljardia euroa veronpalautuksina. Keskimääräinen veronpalautus on tänä vuonna suuruudeltaan 660 euroa. Enemmistö on sitä mieltä, että veronpalautuksia saavien tulisi käyttää rahojaan suomalaisen työn tukemiseen ja ostaa suomalaisia tuotteita ja palveluita, selviää Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Sinivalkoinen jalanjälki -kyselystä.
Osta työtä Suomeen -päivää vietetään perjantaina 2.12.
Joulukuun ensimmäisenä perjantaina suositaan taas suomalaista. Jo toista kertaa järjestettävällä Osta työtä Suomeen -päivällä halutaan muistuttaa kuluttajia kotimaisen työn tärkeydestä. Viime vuonna menestyksekkään kampanjapäivän huomasi kolmannes suomalaisista. Heistä yli puolet aikoo pitkällä tähtäimellä lisätä suomalaisten tuotteiden ja palveluiden ostamista.
Osta työtä Suomeen -päivä upposi suomalaisiin
Kotimaisuuskampanjat ovat tämän hetken ilmiö ja yhä useampi kuluttaja pohtii kaupassa ostopäätöstensä vaikutuksia. Viime joulukuussa ensimmäistä kertaa järjestetyn Osta työtä Suomeen -päivän huomasi kolmannes suomalaisista. Heistä yli puolet aikoo pitkällä tähtäimellä lisätä suomalaisten tuotteiden ja palveluiden ostamista, selviää Suomalaisen Työn Liiton Taloustutkimukselta tilaamasta tutkimuksesta. Lähes viidennes vastaajista alkoi ajatella uudella tavalla suomalaisten tuotteiden ja palveluiden ostamisen tärkeyttä teemapäivän vuoksi.
Tänään vietetään Osta työtä Suomeen -päivää
Tänään vietetään ensimmäistä kertaa Osta työtä Suomeen -päivää. Suomalaisen Työn Liiton teettämän Sinivalkoinen jalanjälki -kyselyn mukaan noin joka kolmas suomalainen aikoo tänään suosia ostoksillaan kotimaisia tuotteita ja palveluita mahdollisimman paljon. Kampanjapäivä haastaa itsenäisyyspäivän kynnyksellä kuluttajia pohtimaan omien kulutusvalintojensa vaikutusta suomalaiselle työlle.