Suomalaisuus on myyntivaltti myös monilla palvelualoilla. Moni palveluyritys heräsikin viimeistään pandemian myötä viestimään yrityksensä ja palveluidensa kotimaisuudesta. Sillä on tutkitusti merkitystä asiakkaille, sillä niin kuluttajat kuin b2b-ostajat haluavat tukea kotimaisia toimijoita.
Ajankohtaista aiheesta: Myynti
Osaako suomalainen myydä?
Arvostan myyntiä ja myynnin tekijöitä. Olen itse johtanut myyntiä, myynyt ja ollut myynti- ja asiakasvastuussa sekä tietenkin ollut monen myyjän vastinpari, ostaja tai ainakin potentiaalinen sellainen. Osaako suomalainen kuitenkaan myydä?
Myytti suomalaisten huonosta myyntiosaamisesta elää vahvasti
Suomalaisen Työn Liiton teettämän selvityksen mukaan suomalaisista merkittävä osa uskoo, että emme osaa myydä. Myös suomalaisten asiakaspalvelutaidoissa moni näkee parantamisen varaa. Suomalaisen Työn Liiton mielestä myynti- ja asiakaspalvelutyön arvostusta pitää nostaa Suomessa.