Toimistomme väki lomailee 8.–28.7., jona aikana toimistomme on kiinni. Palaamme porrastetusti töihin maanantaista 29.7. alkaen. Toivotamme hyvää kesää kaikille!
Yhteiskunnallinen yritys
Työtehoteko 2024 -kilpailu on käynnissä
Työtehoseura ry ja Suomalaisen työn liitto järjestävät Työtehoteko-kilpailun, johon voivat osallistua niin suuret kuin pienet yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt. Vuoden paras Työtehoteko palkitaan 5000€ rahapalkinnolla.
Uusia Yhteiskunnallinen Yritys -merkkejä myönnetty
Suomalaisen työn liiton Yhteiskunnallinen Yritys -merkkitoimikunta on myöntänyt uusia merkkejä yritysten käyttöön.
Kotimaisuuden ylistys vai hintatietoinen valinta? Selvitys suomalaisten kulutusvalinnoista ja yritysten näkymistä
Suomalaiset ovat asenteiltaan erityisen innokkaita suosimaan kotimaisia ja vastuullisia tuotteita ja palveluita. Suomalaisen työn liitto selvitti, mihin suomalaisten eurot todellisuudessa menevät, kun he kertovat suosivansa suomalaisia tuotteita. Tätä varten kehitetty uusi Kotimaisuus asenteissa ja valinnoissa 2024 -mittaristo kuvaa suomalaisuuden arvostusta ruoka ja juoma-, koti ja sisustus- sekä vapaa-aika ja hyvinvointi -kategorioissa.
Kotimaisuus asenteissa ja valinnoissa -mittaristo 2024
Mihin suomalaisten eurot todellisuudessa menevät, kun he sanovat suosivansa suomalaisia tuotteita? Kotimaisuus asenteissa ja valinnoissa 2024 -mittaristo kuvaa suomalaisuuden arvostusta kuluttajamarkkinoilla ruoka ja juoma-, koti ja sisustus- sekä vapaa-aika ja hyvinvointi -kategorioissa. Mittaristossa tarkastellaan euromääräistä kuluttamista ja asenteita suomalaisuutta kohtaan.
Suosimmeko vain vai valitsemmeko todellakin kotimaista?
Lähes kaikki näkemäni asenneselvitykset kertovat samaa viestiä, että me suomalaiset olemme erityisen innokkaita suosimaan kotimaisia ja vastuullisia tuotteita ja palveluita. Toisaalta olen kuullut monta kertaa yritysten edustajilta, että ostaessaan asiakkaat päätyvät hintaan pohjautuvaan ”rationaaliseen” valintaan, eli hinta ratkaisee, eikä mikään muu. Mutta onko todellakin niin, että me suomalaiset uskottelemme, jopa itsellemme, tekevämme hyviä valintoja, mutta todellisuudessa emme niitä tee?
Kerro, miksi sinun tuotteesi tai palvelusi on hyvä valinta!
Hyvien valintojen viikkoa vietetään 29.4.–5.5. Kampanjan tarkoituksena on muistuttaa kuluttajia ja muita ostajia suomalaisen työn valinnan vaikutuksista.
Uusia Yhteiskunnallinen Yritys -merkkejä myönnetty
Suomalaisen työn liiton Yhteiskunnallinen Yritys -merkkitoimikunta on myöntänyt uusia merkkejä yritysten käyttöön.
Kone jauhaa kauppa -valmennuspäivä tarjosi digikaupan ammattilaisille tietoa ja inspiraatiota markkinoinnin automaatioista
Digital Commerce Finland järjesti viime viikolla Epicenterissä Helsingissä valmennuspäivän, joka tarjosi digitaalisen kaupan toimijoille tuoreita näkökulmia automaatioiden hyödyntämiseen ja aitoja yritystarinoita niin suomalaisilta kuin kansainvälisiltäkin digikaupan ammattilaisilta. Suomalaisen työn liitto on yksi Digital Commerce Finlandin perustajaorganisaatioista, joten olimme paikan päällä kertomassa toiminnastamme ja oppimassa ja inspiroitumassa itsekin päivän annista.
Monimuotoinen työyhteisö mahdollistaa yritysten menestymisen ja edellytyksen tulevaisuuden liiketoiminnalle
Haastattelimme Yhteiskunnallinen Yritys -merkin kantajan Live-säätiön asiakkuuspäällikkö Annika Lipposta monimuotoisesta työyhteisöstä. Live-säätiö rakentaa yhdessä kumppaneidensa kanssa inhimillistä työelämää ja sen motto on paljon puhuva: työelämässä on tilaa kaikille. Jokaiselle työikäiselle löytyy oman kokoinen työ, jos teemme sen yhdessä mahdolliseksi. Työstä syntyy merkitystä jokaiselle ihmiselle.