Metsänhoitoyhdistykset auttavat metsänomistajia pääsemään tavoitteisiinsa metsänhoidossa, suojelussa, monimuotoisuuden lisäämisessä ja puukaupassa.
Yhdistykset pyrkivät pitämään jäsenensä ajan tasalla ja palvelevat sekä metsänomistajan että yhteiskunnan tarpeita.
Yhteiskunnallinen yritys
Extranet-jäsenpalvelu uudistuu
Mainioita uutisia: extranet-jäsenpalvelu uudistuu aivan pian! Palvelussa on 8.-11.12. lyhyt käyttökatko, jolla on vaikutusta extranet-kirjautumisiin ja uusien hakemusten tekoon.
Valitse työtä Suomeen -päivää vietetään 5.12.
Kymmenettä kertaa järjestettävän kampanjan tarkoituksena on nostaa kotimaisen työn merkitystä ja muistuttaa, miten suuri merkitys kotimaisilla kulutusvalinnoilla on Suomen taloudelle ja kansalaisten hyvinvoinnille. Yrityksille päivä on oiva hetki markkinoida omia tuotteita ja palveluita sekä tuoda esiin niiden takana olevia ihmisiä.
Uusia Yhteiskunnallinen Yritys -merkkejä myönnetty
Suomalainen työ ry:n Yhteiskunnallinen Yritys -merkkitoimikunta on myöntänyt uusia merkkejä yritysten käyttöön.
Diakonissalaitos Yrityskylässä: Nuoret innostuvat yhteiskunnallisesta yrittäjyydestä ja sote-alasta
Diakonissalaitos on ollut mukana Yrityskylässä yhdessä Suomalaisen työn liiton kanssa vuodesta 2020 lähtien. Yrityskylässä kuudesluokkalaiset pääsevät tutustumaan yrityselämään erilaisten työtehtävien kautta – ”Mieleen Diakonissalaitokselta jäi se, että sai toiset hyvälle mielelle,” kertoo nuori kollega.
Työtehoteko 2024 -kilpailu on käynnissä
Työtehoseura ry ja Suomalaisen työn liitto järjestävät Työtehoteko-kilpailun, johon voivat osallistua niin suuret kuin pienet yritykset, yhteisöt ja yksityishenkilöt. Vuoden paras Työtehoteko palkitaan 5000€ rahapalkinnolla.
Uusia Yhteiskunnallinen Yritys -merkkejä myönnetty
Suomalaisen työn liiton Yhteiskunnallinen Yritys -merkkitoimikunta on myöntänyt uusia merkkejä yritysten käyttöön.
Kotimaisuuden ylistys vai hintatietoinen valinta? Selvitys suomalaisten kulutusvalinnoista ja yritysten näkymistä
Suomalaiset ovat asenteiltaan erityisen innokkaita suosimaan kotimaisia ja vastuullisia tuotteita ja palveluita. Suomalaisen työn liitto selvitti, mihin suomalaisten eurot todellisuudessa menevät, kun he kertovat suosivansa suomalaisia tuotteita. Tätä varten kehitetty uusi Kotimaisuus asenteissa ja valinnoissa 2024 -mittaristo kuvaa suomalaisuuden arvostusta ruoka ja juoma-, koti ja sisustus- sekä vapaa-aika ja hyvinvointi -kategorioissa.
Kotimaisuus asenteissa ja valinnoissa -mittaristo 2024
Mihin suomalaisten eurot todellisuudessa menevät, kun he sanovat suosivansa suomalaisia tuotteita? Kotimaisuus asenteissa ja valinnoissa 2024 -mittaristo kuvaa suomalaisuuden arvostusta kuluttajamarkkinoilla ruoka ja juoma-, koti ja sisustus- sekä vapaa-aika ja hyvinvointi -kategorioissa. Mittaristossa tarkastellaan euromääräistä kuluttamista ja asenteita suomalaisuutta kohtaan.
Suosimmeko vain vai valitsemmeko todellakin kotimaista?
Lähes kaikki näkemäni asenneselvitykset kertovat samaa viestiä, että me suomalaiset olemme erityisen innokkaita suosimaan kotimaisia ja vastuullisia tuotteita ja palveluita. Toisaalta olen kuullut monta kertaa yritysten edustajilta, että ostaessaan asiakkaat päätyvät hintaan pohjautuvaan ”rationaaliseen” valintaan, eli hinta ratkaisee, eikä mikään muu. Mutta onko todellakin niin, että me suomalaiset uskottelemme, jopa itsellemme, tekevämme hyviä valintoja, mutta todellisuudessa emme niitä tee?