”Some on tiiviisti läsnä jokaisessa päivässä”

Tekijät esiin! -juttusarjassa Suomalaisen Työn Liitto nostaa esiin työntekijöitään ja esittelee heidän tekemäänsä työtä. Millaista työtä liitossa tehdään? Mitä liiton toimistolla Fennia-talon koristeellisten seinien sisäpuolella oikein tapahtuu? Tällä kertaa omista tehtävistään kertoo Laura Kakkonen, verkkoviestinnän asiantuntija. 

”Pitäisikö tämä laittaa someen? Voisiko seminaariin tehdä tällaisen esitteen?” No tottahan toki! huudahtaa Laura Kakkonen, Suomalaisen Työn Liiton verkkoasiantuntija ja sometekijä. Kielipoliisiksi itseään tituleeraavalla ripeäliikkeisellä Lauralla on sana hallussaan ja some hyppysissään.

”Hei vaan! Olen Laura ja työskentelen liitossa verkkoviestinnän asiantuntijana. Käytännössä päivitän liiton verkkosivuja ja suunnittelen ja teen somepäivityksiä liiton eri kanaviin Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa ja LinkedInissä. Parasta työssäni on sen moniulotteisuus: edellisten lisäksi muun muassa kirjoitan ja oikoluen artikkeleita, lähetän uutiskirjeitä, muokkaan valokuvia ja teen bannereita, esitteitä ja infograafeja erilaisiin kampanjoihin ja projekteihin.

On mahtavaa päästä näkemään, miten hienoa työtä Suomessa tehdään ja millaisia mainioita ideoita ja tekijöitä myös jäsenyritystemme joukosta nousee esiin. Nostan yrityksiä esiin omissa kanavissamme jakamalla jäsenyritysten omia julkaisuja ja esimerkiksi heidän tuotteistaan tai palveluistaan tehtyjä uutisia ja artikkeleita. Autan heitä myös tarvittaessa sinivalkoinenvalinta.fi-palveluun tai someen liittyvien kysymysten kanssa. Tehtävänäni on saada jäsenten lisäksi suomalainen työ ja edustamamme Avainlippu-, Design from Finland- ja Yhteiskunnallinen yritys -merkit niiden ansaitsemaan valokeilaan erilaisten kampanjoiden ja viestintäkumppanien avulla – ja iskostaa ihmisten mieliin se tärkein: omilla ostopäätöksillä todella voi edistää suomalaista työtä!

Tällä viikolla olen muun muassa tehnyt somepäivityksiä jäsenillemme järjestetyistä tarinavalmennuksista, opetellut uuden viestisovelluksen käyttöä, tehnyt Yhteiskunnallinen yritys -merkille some-suunnitelmaa ja muokannut kuvia ja infograafeja. Tyypillinen työpäivä vaihtelee aika paljon, mutta some on tiiviisti läsnä jokaisessa päivässä. Keväällä käynnistyvässä Onhan siinä Avainlippu -kampanjassa olen mukana tekemässä somea ja päivittämässä verkkosivuja, ja teen myös monenlaisia muita avustavia viestinnän tehtäviä tarpeen mukaan.

Parasta työssäni on ehdottomasti monipuolisuus ja vaihtelevuus. On aivan valtava ilo, että saan hyödyntää laajasti kaikkea osaamistani ja kykyjäni joka päivä. Työyhteisö on rento ja työkaverit vielä rennompia! Vapaus ja luottamus ovat työntekoni suola ja sokeri. Töihin on aina mukava tulla.”


Faktalaatikko

Kuka: Laura Kakkonen, verkkoviestinnän asiantuntija
Mitä tekee: Päivittää verkkosivuja, suunnittelee ja toteuttaa liiton someviestintää.
Tausta: Maatalous- ja metsätieteiden maisteri, työskennellyt aiemmin mm. toimittajana, tiedottajana ja asiakaspalvelutehtävissä.
Parasta työssä: Monipuoliset tehtävät ja kivat työkaverit.
Jos olisit joku hahmo, mikä olisit? ”Olisin, ainakin joiltain osin, Kumman kaa -sarjan Anne. Hänessä on juuri sopiva yhdistelmä ehtymätöntä optimismia, luovaa ongelmanratkaisua ja lapsenomaista iloa pienistäkin asioista.”

Ota yhteyttä:

Laura Kakkonen
Verkkoviestinnän asiantuntija
puh. 050 324 3002
laura.kakkonen@suomalainentyo.fi
https://linkedin.com/in/laurakakkonen

 

 

Tutustu Avainlipun Brand Manager Nina Pohjoiskoskeen: ”Parasta työssäni ovat ihmiset”

Tutustu projektipäällikkö Merja Mantilaan: ”Innostus on liiketoiminnan paras ajuri”

Tutustu tutkimuspäällikkö Jokke Eljalaan: ”Tulevaisuus on jo täällä”

Tutustu hallintopäällikkö Erja Antelliin: ”Asiakkaiden kanssa työskentely on parasta”

Tutustu viestintäpäällikkö Sanna Huoviseen: ”Mielekkäintä viestintätyössäni on monipuolisuus”

Tutustu viestintäpäällikkö Hanna Maliseen: ”Suomalaisen työn menestystarinat ovat ehtymätön lähde, josta ammentaa”

Tutustu toimitusjohtaja Tero Lausalaan: ”On suuri etuoikeus päästä tekemään tätä työtä”

Tutustu markkinointipäällikkö Reetta Mentuun: ”Suomessa on valtavasti osaamista, joka ansaitsee tulla näkyväksi”

Tutustu Yhteiskunnallinen yritys -merkin Brand Manageriin Niina Ollikkaan: ”Tehtäväni on nostaa hyvät yritykset näkyviksi”

Tutustu Design from Finland -merkin Brand Manager Johanna Lahteen: ”Saan olla rakentamassa Suomi-kuvaa, johon itse uskon”