Design from Finland

Tervetuloa meille -viikko käynnistyy: Yritykset ympäri Suomea avaavat ovensa yleisölle

Suomalaisille tärkeimpiä yrityksen luottamusta synnyttäviä tekijöitä ovat tutkimuksen mukaan yrityksen toiminnan vastuullisuus ja läpinäkyvyys sekä työllistäminen. Tällä viikolla yritykset ympäri Suomea lisäävät avoimuuttaan yhteisellä avointen ovien tempauksella. Suomen suurimmissa yhtäaikaisissa avoimissa ovissa on lähes 200 tapahtumaa. Tervetuloa meille -viikon takana on Suomalaisen Työn Liitto ja sen tavoitteena on tuoda suomalaista työtä ja osaamista laajasti näkyviin.

Ensi viikolla vietetään Suomen suurimpia yhtäaikaisia avoimia ovia

Tervetuloa meille -viikko avaa ovet yrityksiin ympäri Suomen lokakuun ensimmäisellä viikolla 1.-7.10.2018. Viikon aikana yritykset ja yhteisöt avaavat ovensa suurelle yleisölle ja omille kohderyhmilleen. Nyt toista kertaa järjestettävissä Suomen suurimmissa yhtäaikaisissa avoimissa ovissa on mukana jo lähes 180 tapahtumaa. Tapahtumaviikon takana on Suomalaisen Työn Liitto ja sen tavoitteena on tuoda suomalaista työtä ja osaamista laajasti näkyviin.

Pitkäjänteinen yhteistyö muotoilijoiden kanssa toi Siparilalle Design from Finland -merkin

Vaajakoskella toimivalle Siparila Oy:lle on myönnetty Design from Finland -merkki pitkäjänteisestä muotoilutyöstä puusisustamisen parissa. 2000-luvun alusta lähtien arkkitehteja ja myöhemmin muotoilijoita puupaneeleidensa suunnittelussa käyttänyt Siparila on kehittänyt suomalaisesta puusta tuotteita, joita käytetään tuomaan viihtyisyyttä ja lämpöä niin yritysten konttoreihin, hotellihuoneisiin kuin kahviloihin.

Uudet myönnetyt Design from Finland -merkit

Design from Finland -merkki kertoo suomalaisesta korkealuokkaisesta muotoiluosaamisesta niin Suomessa kuin kansainvälisestikin. Design from Finland -merkin on saanut tuotteilleen ja palveluilleen joukko muotoilua hyödyntäneitä yrityksiä. Tutustu alta uusiin merkinkantajiin!

Käyttäjälähtöisyys on tämän päivän laatua

Suomalaisen Työn Liiton kyselytutkimuksen mukaan suomalaiset ovat varsin laatutietoisia, sillä peräti kaksi miljoonaa yli 15-vuotiaista suomalaisista kiinnittää kulutuspäätöksissään yhä enemmän huomiota laatuun. Laadun merkitys korostuu varsinkin itselle tärkeiden asioiden kohdalla, kun taas hinta ohjaa kulutusta vähemmän tärkeissä ostopäätöksissä. Suomalainen laatu esittäytyy jälleen ensi viikolla Habitare-messuilla Helsingin Messukeskuksessa.