Mirka liputtaa ylpeästi suomalaisen työn puolesta 

Avainlippu edustaa meille tärkeitä arvoja, kuten vastuullisuutta, yhteisöllisyyttä sekä suomalaista osaamista. Olemme ylpeitä siitä, että Pohjanmaalla osataan ja voidaan valmistaa hiomatuotteita sekä sähkökäyttöisiä hiomakoneita, joita viedään kaikkialle maailmaan. Olemalla osa hyvän ketjua voimme viestiä meille tärkeistä arvoista ja samalla muistuttaa kuluttajia siitä, kuinka tärkeää on tehdä valintoja suomalaisen työn puolesta.  

Viime keväänä, koronaviruksen iskettyä, suomalaiset sulkeutuivat koteihinsa ja kesämökeille, paitsi tekemään etätöitä, myös rakentamaan ja remontoimaan. Aikaisemmasta, joka keväisestä etelänlomareissusta ylijääneet rahat haluttiin satsata viihtyvyyteen ja omaan hyvinvointiin – ja siinä samalla tukea suomalaista työtä omilla valinnoilla.  

”Meille Mirkalla kevään myynti oli vilkas”, Kari Myllylä, Mirka Suomen Sales Manager toteaa. ”Koronan vaikutus näkyi selvästi. Kun ihmiset viettivät enemmän aikaa kotonaan, heillä oli myös aikaa toteuttaa pieniä sisustus- ja remonttiprojekteja, joita aiemmin ehkä oli lykätty.”  

Mirkan hiomatuotteilla on ollut Avainlippu-merkki vuodesta 2014 lähtien ja Suomessa valmistetuille Mirka-sähköhiomakoneille merkkiä haetaan sitä mukaa, kun uusia koneita lanseerataan. Olemme ylpeitä voidessamme tarjota rakentamisen ja remontoinnin ammattilaisille sekä tee-se-itse ihmisille Suomessa valmistettuja, laadukkaita koneita sekä hiomatuotteita. Meille Mirkalla on myös tärkeää vahvistaa mielikuvaa siitä, että olemme paitsi markkinoiden edelläkävijä, myös alamme vastuullisin yritys. Avainlippu-merkki ilmentää hyvin arvojamme kotimaisesta perheyrittäjyydestä sekä suomalaisen työn merkityksestä.  

Ole osa hyvän ketjua -kampanja on tuonut positiivista näkyvyyttä kotimaisille tuotteille, ja saanut ihmiset ymmärtämään, että heidän tekemillään valinnoilla on todellakin vaikutusta siihen, kuinka hyvin Suomi menestyy myös tulevaisuudessa. ”Myynnin lisäämisen ohella haluamme myös herättää kuluttajat sekä päättäjät miettimään omia valintojaan ostopäätöksen yhteydessä.” Myllylä kertoo. Tulemme jatkossakin panostamaan kotimaiseen tuotantoon ja liputtamaan suomalaisen työn puolesta, ja mukana olo Suomalaisen Työn Liiton järjestämissä kampanjoissa on meille hyvä keino viestiä tästä ulospäin.” 

Kari Myllylä, Sales Manager
Mirka Finland Suomi

Teksti & kuva Tiina Pesola, Marketing Specialist, Mirka Finland Suomi
Lisätietoja: tiina.pesola@mirka.com, p. 040 6789 223